Blogarchívum

2008. szeptember 6., szombat

A maja próféciák és a Szent Korona szerint...

Természet

Négy év múlva világvége lesz . (?)

Legutóbb az ezredforduló környékén pánikoltak azok, akik úgy vélik, bármikor bekövetkezhet egy világégés, jöhet a világvége, a nagy csapás, amikor minden eltűnik a Föld felszínéről, és ami egy újfajta élet kezdete lehet. Természetesen, azt mi már nem élhetnénk meg.



\

E szerint már csak négy évünk van a káosz előtt. Mi történik majd 2012-ben? Erre a kérdésre keressük a választ következő összeállításunkban, jelezve, mindez csak feltételezés, a valóság majd kiderül...

A legenda szerint a maja naptárak időszámítása alapján 2012. december 21-én véget ér egy olyan ciklus, amely i. e. 3114. augusztus 13-án kezdődött el. Ezután egy újabb 5125 éves időszak indul, viszont az új korszak teljesen különbözni fog az előzőektől, és egyáltalán nem lesz zökkenőmentes az átmenet...

A maja kalendáriumokból kiolvasták az elemzők, hogy a 16 milliárd évvel ezelőtt történt ősrobbanás óta milyen fejlődési szakaszokon ment át az emberiség. Az elképzelés követői úgy vélik, hogy a maják valaha Atlantisz örökösei voltak, és a jövőbe is láttak. Kultúrájuk Mexikó déli területeitől Honduras nyugati részéig virágzott, és tény, hogy egyik-másik találmányuk jóval megelőzte a korát. Többek között írott nyelvvel, magas színvonalú építészettel, valamint fejlett csillagászati és matematikai rendszerrel büszkélkedhettek.

Több naptáruk volt, a „hosszú számítást" időszámításunk előtt kezdték 0.0.0.0.0 dátummal. Ez a naptár 2012. december 21-én éri el a 13.0.0.0.0-t, ami nagyjából 5126 évet jelent. ők a húszas számrendszert alkalmazták, vagyis a jobb szélső helyi érték naponként 0-tól 19-ig változott, majd utána a következő fordult át 1-esre (például 0.0.0.1.0-re). A vitát a mai napig az váltja ki, mi történik 13.0.0.0.0. után, azaz 2012. december 21-én? Lenullázódik a naptár, és újraindul, vagy pedig továbbmegy 20.0.0. 0.0-ig, és akkor kezdődik új időszámítás?

A kevésbé elvadult elméletek képviselői szerint a 2012-es fordulópont nem az emberiség pusztulását jelenti, hanem például a testünk könnyebb lesz, és jobban kifinomulnak az érzékszerveink. Mások úgy gondolják, 2012. december 21-én (vagy 22-én) új világrend váltja a jelenlegit. Ekkor az emberiség, vagy legalábbis egy kritikus tömeg átlép az ötödik dimenzióba. Közben a Nap mágnesespólus-váltása miatt a Föld mágneses polaritása felcserélődik, és ez számtalan természeti katasztrófa kiváltó oka lesz. Földrengések, szökőárak, árvizek és vulkánkitörések tizedelik meg az emberiséget. Néhány évvel ezelőtt felkeltette a figyelmet Berta Tibor orientalista író időkódelmélete, amellyel csillagászatilag bebizonyította, hogy szerkezetileg köze van egymáshoz a dél-angliai Stonehenge-nek, az egyiptomi Kheopsz-piramisnak és a magyar Szent Koronának. Úgy véli, a két építmény üzenetet közvetít az emberiség számára, és ez a magyar korona szerkezetébe rejtett időkód segítségével megfejthető. Méretalapnak azonos szabványt használtak, az ún. 0,637 m hosszú „piramismétert", amely a koronán is megtalálható. Berta két évtizedig kutatott, és tudományos felfedezését alátámasztja csillagászati összefüggésekkel is.

Kiindulásként arra az összefüggésre figyelt fel, miszerint a Stonehenge, a Kheopsz-piramis és a korona egyaránt kiemeli a Szíriusz csillag kultusz földi totemjelét, a fehér ló szimbólumot, amely a magyarok szent totemjele volt. Ezt követően kezdte el vizsgálni a korona szerkezetét, és felfedezte, hogy az abroncsból és a pántból (föld és ég) álló ékszer egy több ezer éves zoroasztriánus világképet tükröz, amely valamiféle csillagászati naptárként információt közvetít. Például a rajta található „jelekben" utalás van Jézus születésére, 2012-re, és talán az apokalipszis kezdetének idejére is.

A Szent Korona beavató ékszer, vagyis csupán koronázáskor lehet viselni. Az elmúlt évszázadok során ötvenöt magyar király fejére került. Az úgynevezett Szent Korona-tan az 1949-es alkotmány kikiáltásáig a magyar alkotmányosság alapja volt.

Berta igyekszik nem hangsúlyozni a magyarok kiválasztottságát, úgy véli, a nép szerepe csak abban rejlik, hogy meg kellett őrizze a koronát. A koronázási ékszeren nincsenek magyar személyek, viszont szerepel rajta az i. u. 401-es dátum, amikor a Szkíta Birodalom népeinek egyesített fejedelmét Kárpát-medence központtal megválasztották. Az író szerint a koronán rajta van a megoldás is, mely révén a sok bajt el lehetne kerülni. A jelek megfejtése érdekében azonban helyre kellene állítani az ékszer eredeti állapotát, és akkor talán újabb információkat tudhatnánk meg a közeli vagy éppen távoli jövőnkről, vagy akár 2012-ről...

A 2012-es évszám kapcsán már van néhány tényleges adat. Abban az esztendőben jár le a kiotói jegyzőkönyv első kötelezettségvállalása, akkor rendezik a XXX. nyári olimpiai játékokat Londonban. Ez a két esemény biztos. A Tóra-szakértők már 2010-től világméretű katasztrófákat jósolnak, a NASA kutatói szerint körülbelül 2012-ben fog teljesen elolvadni az északi jégsapka. Az indiai Sorsok könyvében azt írják, hogy a pálmalevelek elszenesednek -, hogy ez mit jelent számunkra, az szintén kérdéses.

Lesz-e vajon világvége és mikor? A Szent Koronán rajta van ugyan a 2012-es dátum, de nem tudni, mire utal. Ahogyan az sem derül ki, hogy a 2030-as év mit hoz számunkra, ugyanis ez az utolsó évszám a koronán. Ez egy korszak vége és egy új kezdete lesz? És mi történik 2012 és 2030 között? Sokan megtudják ezt a ma élők közül...

Barabás Orsolya

Forrás

http://ujkelet.ro/index.php?option=content&task=view&id=10199&Itemid=33

Polgár Info /  Onody Gyula

http://www.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=29312&mode=nested

Milliós kártalanítások 2006 őszi áldozatoknak,

Milliós kártalanítások 2006 őszi áldozatoknak,
a rendőrség azonban továbbra sem hajlandó a peren kívüli jóvátételre
2008. szeptember 05.
NJSZ hír, 2008. szeptember 5., Nemzeti Jogvédő Szolgálat, www.nja.hu
(Magyar Nemzet, 2008. 09.05, Pilhál Tamás cikke nyomán)

Perbeli részegyezséget kötött tegnap az igazságügyi és rendészeti minisztérium egy 2006 őszén előzetes letartóztatásba helyezett áldozattal. A magyar állam képviseletében eljáró rendészeti tárca eszerint egymillió forint és kamatai összegű kártalanítást fizet nyolc napon belül a fiatalembernek, akit sok más Gyurcsány távozását követelő tüntetőhöz és békés járókelőhöz hasonlóan szeptember 20-án "vadászott le" a rendőrség a Nagykörúton, majd közel két hónapig előzetes letartóztatásban tartották csoportosan, felfegyverkezve elkövetett hivatalos személy elleni erőszak gyanújával. A férfi ellen utóbb megszűntették az eljárást, így az nem kérdéses, hogy az államnak kötelessége őt kárpótolni, csupán annak összegszerűsége vitatható.

A károsultat a Nemzeti Jogvédő Szolgálat ügyvezetője, Gaudi-Nagy Tamás képviseli. Összesen négymillió forintos kártalanítást követel a meghurcolt fiatal, ezért az egymilliós részegyezségi ajánlatot elfogadták, a fennmaradó követelésről a már folymatban levő perben a bíróság dönt. A rendészeti tárca hozzállása meglepően korrekt volt, és ha a rendőrség csak fele ennyire lenne nyitott a megegyezésekre, már számos megcsonkított, fél szemére megvakított, jogtalanul bebörtönzött áldozat kapott volna kártérítést. Ez a gyakorlat felelne meg az ENSZ Kínzás Elleni Bizottsága által még 2006 őszén kiadott ezirányú ajánlásnak is.

Eközben egy első fokon jogerőre emelkedett bírósági ítélet nyomán az állam a napokban kártalanította azt a két fiatal lányt, akiket ugyancsak 2006 szeptemberében tartottak jogtalanul fogva közel két hétig. A Nemzeti Jogvédő Szolgálat együttműködő ügyvédje, Balsai Szabolcs által képviselt Cs. Lívia 1,1, míg G. Laura egymillió forintot kapott a kamatokkal együtt. A zavargások idején még csupán 19 éves lányok esete nagy vihart kavart 2006 őszén, különösen miután kiderült, hogy sokakkal együtt a közszolgálati Magyar Rádió épületének udvarára hurcolták őket a rendőrök, ahol ütlegelték és szidalmazták őket, majd közel két hétig előzetes letartóztatásban voltak csoportosan, felfegyverkezve elkövetett hivatalos személy elleni erőszak gyanújával. Az eljárást végül az ügyészség bizonyítottság hiányában megszüntette.

Emlékezetes, hogy az elsőfokú bíróságok futószalagon, a vonatkozó jogszabályok durva megsértésével helyeztek előzetes letartóztatásba közel kétszáz, tüntetésekkel összefüggésbe hozott, sok esetben szintén "levadászott" embert 2006 szeptemberben. Ezen döntések közel 90 %-át utóbb a Fővárosi Bíróság megváltoztatta megalapozatlannak minősítve azokat.

A Nemzeti Jogvédő Szolgálat együttműködő ügyvédei a 2006 őszi tüntetések miatt eljárás alá vont hetven embernek adtak, adnak jogi védelmet büntető- és szabálysértési eljárásokban (többségüket már felmentették vagy ez eljárásokat megszüntették) és több mint húsz 2006 őszén meghurcolt áldozat jóvátételi ügyében járnak el. (Részletek itt.)

Eddig már a 2006 őszi rendőri brutalitás és önkényes fogvatartás miatt öt károsult ügyében született a rendőri szerveket kártérítésre kötelező elsőfokú ítélet (Részletek itt.)

Ennek ellenére a rendőrség továbbra sem hajlandó egyezségkötésre (Részletek itt.) a 2006. őszi tömeges rendőrségi jogsértések miatti kártérítési ügyekben. Az egyezségi tárgyalások az ügyek döntő részében eredménytelenül lezárultak, még egy kilőtt szemű fiatalember esetében folyik egyeztetés az ombudsman közvetítésével. Mindezért a közeljövőben újabb kártérítési perek indulnak a felelős rendőri testületek ellen. Bízunk benne, hogy a mostani esetek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a rendőrség is változtat álláspontján, és a jogsérelmek terheit hurcoló áldozatok mielőbb méltányos jóvátételben részesülnek a jogállami elvek érvényesülése érdekében.
*** www.nemzetihirhalo.hu *************

Ancibo - Rajzelemzés

Link Rajzelemzés Sep 6, '08 6:19 AM
for everyone
Link: http://www.rajzelemzes.hu/szinhasznalat.htm

Prev: RVS.HU ROV�S�R�S OKTAT� SZERKESZTŐ HONLAP



Link

2008. szeptember 4., csütörtök

Riport Kelemen Józseffel - Verespatakról

Öntudatra ébred a Kárpát-medence?
Az új év második napjától Szentendrén látható a Verespatak múltja, jelene, jövője című vándorkiállítás, amely ezután a Dunántúlon folytatja útját. A kiállítás angol nyelvű változata 2007 októbere óta Kanadában vándorol, végül az Egyesült Államok városaiban mutatják be. (A Brüsszelben bemutatott verzió pedig februárban az Európai Unió tagállamait járja végig.) A kiállítás kezdeményezőjével és rendezőjével, Kelemen Józseffel, a Közép-Európa Klub főtitkárával beszélgettünk.

(Fotó: Hegedűs Márta)
– Verespatak neve immár fogalommá vált, a környezetrombolás szinonimájává. Melyek a kiállítás eddigi útjának tapasztalatai? Formálódik a közvélemény?
– A kiállítás fotókból, csaknem száz darabból, és szövegekből áll. A látogatók képet kapnak Verespatak múltjáról, jelenéről és veszélyeztetett jövőjéről. A képeket Hornok Ernő, Kocsis Tibor, Szász András és Iona Bogdan-Catanicu készítette. A szövegeket Visy Zsolttal én írtam. A kiállítás a következő két kérdést tárgyalja: Miért kell megmentenünk Verespatakot? Miért áll Verespatak válaszút előtt? Ahogy a vendégkönyvet olvasgattam, no meg a hozzám érkezett leveleket, egyre erősödött bennem az érzés, hogy akciónk elérte célját. A látogatók továbbgondolták, amit itt láttak, és közülük sokan hangot adtak véleményüknek. A hétről hétre városról városra vándorló fotókiállítás és az ezzel egy időben minden helyszínen bemutatott többszörös díjnyertes dokumentumfilm, Kocsis Tibor Új Eldorádója mozgósította az embereket, felszólítva a jövőért magát felelősnek érző lakosságot és a döntéshozókat, hogy csatlakozzanak azokhoz, akik már eddig is sokat tettek Verespatak megmentéséért. Hogy mentsük meg együtt Verespatakot. Ha ez sikerül, akkor Verespatak már nem a rombolásnak, hanem az összefogásnak lesz szinonimája.

– A Verespatakra tervezett zagytározó a tiszai katasztrófát okozó nagybányai tározónál negyvenszer nagyobb lenne, valójában egy kétszer három kilométeres ciántó. Ez félelmetes. Létezik a ciános technológiánál barátságosabb módszer az arany és az ezüst kinyerésére, vagy pedig az aranybányászat gondolatával eleve szakítania kellene a román kormánynak?
– A cianidhasználatot kiváltó környezetbarát technológiák alkalmazását már a Nagybányai Baleset Felmérésére Alakult Nemzetközi Munkacsoport (Nagybányai Munkacsoport) a 2000. december 15-én Brüsszelben kiadott jelentésében megfogalmazta. De a bányaiparban és a vegyiparban dolgozó szakértőkkel folytatott konzultációikon azt a visszajelzést kapta, hogy nem lehetséges olyan alternatív anyagot találni, amely kevésbé toxikus, de a használata kereskedelmileg is megvalósítható. A verespataki bányanyitás környezeti hatástanulmányával kapcsolatban összeállított magyar észrevételek között is kiemelt helyen szerepel az a megállapítás, amely szerint a cianidhasználatot kiváltó környezetbarát alternatív technológiák részletes vizsgálatára nem térnek ki a beruházó RMGC (Rosia Montana Gold Corporation – a szerk.) által benyújtott hatástanulmányban. Az espooi egyezmény szerint folytatott nemzetközi hatásvizsgálati eljárásban a magyar kormány szakértői csoportja továbbra is napirenden tartja az aranykinyerés ciánmentes alternatíváinak témakörét. Az eddig megismert adatok szerint az RMGC évente 225 millió köbméter kőzet kitermelésével és ciántechnológia alkalmazásával, évente 13 millió tonna cián felhasználásával és 350 ember foglalkoztatásával 17 év alatt szeretné megkaparintani az Erdélyi-középhegység déli részén, az Erdélyi-érchegységben, a híres Aranynégyszögben található Verespatak, római kori nevén Alburnus Maior település alatt és a környező hegyekben rejlő háromszáz tonna aranyat és 1600 tonna ezüstöt. A tervezett aranybánya-beruházás, ha megvalósul, megsemmisít öt hegyet, a római és középkori bányászkodás régészeti maradványait, tíz templomot, tizenkét temetőt, 958 gazdaságot, kilencszáz lakóépületet, és kitelepítésre ítél 2150 lakót. Ez, úgy gondolom, önmagáért beszél. A Verespatakra tervezett külszíni aranybánya-beruházás következtében a természetpusztítás és a fenyegető környezeti katasztrófa mellett súlyos veszteség érné a kulturális örökséget is. A környéken évezredek óta folyik aranybányászás, és a római kori bányászkodás maradványai világörökségi értékeket őriznek. A kanadai-román beruházói érdekcsoport gazdasági érdekei helyett a környezet- és kulturális örökségvédelmi szempontoknak kell érvényesülniük. Verespatak fenntartható fejlődésének nincs alternatívája. Ezért közös feladatunk és felelősségünk nemcsak Magyarországon és Romániában, hanem egész Európában, hogy megvédjük és megőrizzük Verespatak természeti és kulturális értékeit. Tehát nem létezik kompromisszum, nincs megalkuvás.

– Mit tud tenni az ügy érdekében a Közép-Európa Klub? Mekkora súlya van a kijelentéseinek?
– A klub 2008-ban is folytatja a tájékoztató munkát. Tovább dolgozunk azért, hogy Magyarországon, az Európai Unió tagállamaiban, Kanadában, az Egyesült Államokban és a világ más államaiban is megismerjék Verespatak múltját, jelenét és jövőjét. Civilszervezet vagyunk, tehát csakis a hiteles tájékoztatás szintjén tudunk beleszólni Verespatak jövőjének alakításába.

– Az, hogy végső soron Trianon az oka a Kárpát-medence környezeti katasztrófájának, csak irredenta sirám, vagy ez a valóság?
– Egyáltalán nem irredenta sirám. Az a helyzet, hogy a 20. századi békediktátumok következtében a Kárpát-medence szerves környezeti kapcsolatai szétestek: természeti és földrajzi egysége megbomlott, a század végére végsőkig kihasználták. Az ökológiai hanyatlás állapotában van Európa e páratlan szubrégiója. 1920. június 4-én, a versailles-i Trianon-palotában aláírt békediktátum folytán a Kárpát-medence környezetbiztonsági kockázata jelentősen megnőtt. A természeti-földrajzi egység szétdarabolásával együtt azonban az emberi felelősség is szétdarabolódott: az addig egy kéz igazgatta mező- és erdőgazdálkodás, a folyamszabályozás és általában az egész vízgazdálkodás, az energia- és az ipari termelés, a kereskedelem és a szállítás a békediktátummal megszűnt. A Kárpátok (különösen az Északkeleti-Kárpátok) erdeinek esztelen pusztítása, az elkerülhetetlen folyószabályozások és mocsárlecsapolások, a mező-, erdő- és vízgazdálkodás egységének felbomlása, valamint a felszíni vizek, a levegő és a termőföld egyre növekvő szennyezése miatt a Kárpát-medence ökológiai egyensúlya sérülékenyebb lett. A légkör egyértelmű felmelegedése miatt bekövetkező éghajlati változások és azok hatásai tovább gyengítik a Kárpát-medence környezeti biztonságát. Nem akarom a helyzetet dramatizálni, de azon információk birtokában, amelyeket a Közép-Európa Klub főtitkáraként kapok, úgy becsülöm, hogy a Kárpát-medence népeinek, nemzeteinek még körülbelül egy évtized áll rendelkezésükre, hogy elfelejtsék régi vitáikat, és hozzálássanak az egész szubrégióra kiterjedő együttműködéshez. Hogy megjavítsák az emberi életteret, hogy visszaállítsák a Kárpát-medence megbomlott ökológiai egységét. Ha egy ilyen, az egész Kárpát-medencét átfogó partneri viszony a következő tíz éven belül nem jön létre, attól tartok, leküzdésük később már meghaladja az emberi képességeket. Különösen most kell komolyan venni ezt a figyelmeztetést, mert ma már ismert, hogy a légkör globális felmelegítése a klímarendszer szerkezetét lokális, regionális és globális szinten egyaránt átalakítja, a klímaövek például elcsúsznak, és ennek következtében megváltoznak az éghajlati feltételek itt, a Kárpát-medencében is.

– Hogyan lehetne helyreállítani a térség ökológiai állapotát?
– Vanda Shívát, a globális hálózatépítőt idézve, én is folyamatosan azt kérdezem magamtól: melyek azok az alkotóan segítő kapcsolatok, amelyek erősítik a közösséget, és képessé teszik az emberi közösségeket a gazdasági és technikai folyamatok társadalmi és ökológiai ellenőrzésére? Nos, a schengeni határnyitás új reményekkel töltheti el mindazokat, akik hisznek abban, hogy ez a Kárpát-medence belépője a jövőbe. Mert 88 év után, most nyílt lehetőség arra, hogy elhárítsuk a politikai határok okozta akadályokat az együttműködéshez. Hogy a remény valósággá válik-e, az itt élő népek, nemzetek öntudatra ébredése révén, az a köztük megteremtődő együttműködéstől függ. A békediktátum államhatáraival szétszabdalt Kárpát-medence népei, nemzetei most esélyt kaptak arra, hogy újra egyesüljenek, és a kölcsönös segítségnyújtás és együttműködés természetes rendje szerint éljék az életüket, védjék és őrizzék meg közös életterüket, a Kárpát-medencét. Hiszen itt, ebben a természetes életrendben élt és alkotott békében harminc nemzedék. Megmaradásunk kulcsa tehát a természet rendje szerint működő Kárpát-medence. E gondolat jegyében és az elmúlt másfél évtized tapasztalataira alapozottan a Közép-Európa Klub kezdeményezésére 2006. november 17–18-án Kiskunfélegyházán A Kárpát-medence környezetbiztonsága címmel megrendezett konferencia résztvevői elfogadták a Kárpát-medencei feladatok a 21. századra című program előterjesztését. A program kidolgozására és megvalósítására megalakítottuk a Kárpát-medencei Munkaközösséget. Felvidéki, kárpátaljai, erdélyi, délvidéki és magyarországi munkacsoportok részvételével. A munkaközösség kész együttműködni mindazokkal a Kárpát-medencei kormányzati és civilszervezetekkel, valamint a tudományos akadémiák kutató-fejlesztő intézeteivel és a felsőoktatási intézményekkel, amelyek azon fáradoznak, hogy a Kárpát-medence ökológiai rendszerében helyreálljon az egyensúly. A programban elsőbbséget kap a Tisza árvízvédelmi programjának is fontos részét képező Kárpáti erdővédelmi és erdőtelepítési program.



A veszély, számokban

Az RMGC évente 225 millió köbméter kőzet kitermelésével, évente 13 ezer tonna cián felhasználásával 17 év alatt szeretné megkaparintani az Erdélyi-érchegységben található Verespatak alatt rejlő háromszáz tonna aranyat és 1600 tonna ezüstöt. A tervezett program megsemmisít öt hegyet, a római és középkori bányászat régészeti maradványait, tíz templomot, tizenkét temetőt, 958 gazdaságot, kilencszáz lakóépületet, és kitelepítésre ítél 2150 lakót. A terv megvalósulása végzetes károsítaná a természeti környezetet is. Elpusztít számos növény- és állatfajt, a környéket holdbéli tájjá változtatja. A legnagyobb veszély a tervezett ciántechnológia alkalmazása. A Szarvaspatak völgyében egy hatszáz hektáros, ciános zagy tárolására alkalmas derítő épülne 180 méter magas gáttal. A technológia miatt az említett tározó veszélyes hulladéknak minősülő cián-, arzén-, kadmium-, vas-, higany-, nikkelvegyületek nagy koncentrációját tartalmazó zaggyal lenne tele, ami súlyosan fenyegeti a terület természeti környezetét, az Aranyos, a Maros és a Tisza növény- és állatvilágát. Gátszakadás esetén a derítőből kiömlő ciános zagy beláthatatlan kimenetelű ökológiai katasztrófát okozhat a térségben, és a folyók mentén (Romániában és a határokon túl is) sűrűn lakott települések (Torda, Aranyosgyéres, Nagyenyed, Gyulafehérvár, Déva, Arad, Makó, Szeged, Magyarkanizsa, Zenta, Óbecse, Titel) lakói kerülhetnek veszélybe.

Végh Attila

http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=141147

MAGYARORSZÁG KIFOSZTÁSA - Összefoglaló az MVSZ VII. Világkongresszusa...

*** www.nemzetihirhalo.hu *************

MAGYARORSZÁG KIFOSZTÁSA
Összefoglaló az MVSZ VII. Világkongresszusa
Magyarország kifosztásával foglalkozó konferenciájáról


     A mindvégig teltház mellett folyt konferencia előadói három megközelítésben foglalkoztak a témával. Egyrészt feltárták a kifosztás történelmi, gazdasági, pénzügyi hátterét és módszereit, másrészt ismertették a nemzeti vagyon elvételének a konkrét módszereit, harmadrészt, pedig olyan korszerű pénzügyi, gazdasági technikákat ismertettek, amellyel a magyar nemzet vagyona legalább részben visszaszerezhető. A konferencia szervező bizottságában részt vett Dr. Léh Tibor, Dr. Bokor Imre és Dr. Balogh Zoltán. A titkári teendőket Patrubány Anna, valamint elnökként Drábik János látta el. A bizottság közös munkája eredményeként került sor a témák kiválasztására, és az előadók felkérésére.
     Az ülés levezetését is ellátó Drábik János, előadásában kifejtette, hogy Magyarország folyamatos fosztogatására az elmúlt két évszázadban a rákényszerített háborúkkal és a nemzetközileg megszervezett eladósítással került sor. Már 1848-ban is a magyar társadalom az adósságba kényszerítési kísérlet elutasítása miatt kényszerült háborúzni Ausztriával.
     A XIX. század második felében a rendszeresen ismétlődő válságokat a rejtőzködő, nemzetközi pénzkartell, és a pénzügyeket háttérből irányító érdekcsoport idézte elő. Magyarország csak a külső kényszerek hatására lépett be az első világháborúba, amelyet a nemzetközi pénzkartell készített elő és robbantott ki. A két világháború között Magyarország szintén a nemzetközi pénzvilág kamatgyarmata volt. A második világháború után a Szovjetunió és a kommunista diktatúra fosztogatta az országot. 1989 után a magyar nemzet közös vagyonát pénzügyi technikákkal beolvasztották a nemzetközi pénzügyi közösség globális részvényvagyonába. Az adósságcsapdába szorított Magyarország ily módon az egyetlen szuperhatalom, a globális Pénzimpérium tartományává vált. A pártállami nomenklatúra pénzügyi technokratái, a Pénzimpérium jelenlegi magyarországi kiszolgálói beállították és működtetik a világelit számára a pénzügyi szivattyúkat. Emiatt a magyar nemzeti jövedelem k iáramlik az országból. Az előadó még szólt azokról az igazolhatóan jó módszerekről, amelyekkel ezt a pénzuralmi rendszert át lehet alakítani, és legalább részben visszaszerezni az elvesztett nemzeti vagyont.
     Az előadó hangsúlyozta, hogy a költségvetés és külkereskedelmi egyensúly helyreállításához szükség van az állami hitel-és pénzkibocsátás konkrétan megjelölt termelő és infrastruktúrafejlesztő programokra. Ez a fajta állami pénzkibocsátás nem okoz inflációt, mert a termelő és infrastruktúra projektek végén előálló kapacitásnövekedés, az új objektumok értéke, a többlettermék és többlet szolgáltatás értéke fedezi a kibocsátott hiteleket. Ily módon a termelőgazdaság és a pénzügyi szektor egyensúlya nem borul fel. Érvényesül egy multiplikátor hatás is, mert munkaképes felnőttek tízezrei válnak adófizető munkavállalókká segélyre szoruló eltartottakból. Ez az elképzelés már többször kipróbálásra került különböző országokban, és mindig sikeresen. Azért kellett leállni velük, mert a nemzetközi pénzvilág ezt kikényszerítette.
     Dr. Balogh Zoltán, aki szakorvosként lett a nemzetközi hírű hévízi tó megmentője, arról szólt, hogy miként került veszélybe ez a pótolhatatlan nemzeti kincs. A második világháború után szovjet tulajdonba került bauxitbányákat Magyarország 1954-ben visszavásárolta. 1962-ben azonban Moszkvában aláírásra került a timföld-alumínium egyezmény. Eszerint a bauxitot nem olcsó szovjet árammal, Magyarországon dolgozták fel, hanem a nyersanyagot Volgográdba szállították, majd az alumínium egy részét vasúton vissza. Titokban maradt, hogy e mögött az ésszerűtlen megoldás mögött a titánium feletti rendelkezés húzódik meg. A titánnal kapcsolatos magyar kutatásokat megtiltották, noha Gillemot professzor már 1949-ben megkezdte kísérleteit a nyirádi bauxit titántartalmával kapcsolatosan. 1957-ben Kossuth-díjat kapott a fém titán előállításáért.
     A magyar-szovjet egyezményben nem volt szó a magyar bauxit titán tartalmáról. Ma az ország eladósodottságát a jelenlegi kormány a magyar nép túlfogyasztásával magyarázza. Nem említik, hogy milyen hatalmas jövedelmet jelenthetett volna a titán hazai kinyerése, és magyar értékesítése. A Moszkvában aláírt szerződéssel sokmilliárd dollárt veszített a magyar nép. Kapcsolódó probléma volt, hogy ha tovább folytatódik a nyirádi és a tatabánya környéki vízemeléses bányászat, akkor az súlyos környezeti károkat okoz. A hévízi tó megszűnésén túlmenően Budapest gyógyforrásai is végveszélybe kerülhettek volna, ugyanis számítani kellett azzal, hogy a Duna vize beáramlik a karsztvíz-rendszerbe. Ezáltal milliók ivóvize szennyeződött volna el. Dr. Balogh Zoltán a hévízi kórház akkori vezetőjeként megtagadta 1987-ben a környezetromboló dokumentum aláírását, és ily módon a vízszivattyúk még ma is működhetnek. Ezzel sikerült a hévízi tavat megmenteni.
     A következő előadó Dr. Bencze Izabella ügyvéd volt, aki a szovjet csapatkivonás jogi ügyeit intézte, és egy ideig a Kincstári Vagyoni Igazgatóság vezérigazgató helyettese volt. Előadásában szólt arról, hogy a rendszerváltást követően sor került a társadalmi tulajdon lebontására, a magán- és a köztulajdon jogi alapjainak a megteremtésére, a piacgazdaságra való áttérés során a magántulajdon megerősítésére. Ezzel egyidejűleg szükségessé vált az állami feladatok ellátása érdekében a közvagyon, vagyis a kincstári vagyon körének kialakítása.
     Mindez lehetővé tette az újonnan létrejött politikai, gazdasági és pénzügyi vezetőréteg számára Magyarország közjogi eredetű kifosztását. Dr. Bencze Izabella hangsúlyozta, hogy az állam és a nemzet nem azonos. A nemzet az elsődleges, ő hozza létre az államot azzal a céllal, hogy megszervezze polgárai életét, hogy ellássa azokat a feladatokat, amelyekért a polgárok közterhet fizetnek, és e célból bíznak a kezelésére minden olyan vagyont, amely közös. Ennek a közvagyonnak a célja a nemzet fennmaradása, és az ország működtetése. Az állami tulajdonná tett közvagyon nélkül nincs állam, nincs nemzet, nincs ország. A közvagyon elherdálására a privatizáció első éveire ma már úgy lehet emlékezni, mint a szabadrablás korszakára. A megmaradt nemzeti vagyon összértékét hivatalosan 6 000 milliárd forintra becsülik, de az értékelés hiányosságai miatt a valós érték 50 és 100 ezer milliárd forint körülire tehető.
     Az előadó rámutatott, hogy ma is folyik az ország kifosztása, és ezért sürgős lépésekre van szükség a megmaradt nemzeti vagyon megmentéséhez. Többek között javasolta új vagyon-törvény elfogadását, továbbá azt, hogy függetleníteni kell a vagyon feletti uralmat a politikától, ezért minősített többségű törvénnyel kell védeni a nemzeti vagyont.
     Mándoki Andor kohómérnök, külkereskedelmi közgazdász, a Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés nyugalmazott igazgatója, a KDNP szakértője Magyarország energiahelyzetét mérte fel. A fény és az energia nélkülözhetetlen, ezért életbevágó, hogy mindenki elérhető áron jusson hozzá. Noha mindenkinek fontos közszükségletről van szó, mégis ma már a villanyáramért, a gáz, a szén, az olaj megvásárlásáért annyit követlenek a szolgáltatók, hogy a lakosság nagyobb részének emiatt a létfenntartásához szükséges napi szükségletei kielégítéséhez sincs elegendő jövedelme. Az 1990 után Magyarországra érkező globalizáció a hazai gazdaságot leépítette, szerkezetét átalakította, és felszámolt kétmillió munkahelyet.
     A globalizáció és privatizáció nem hozott létre valódi versenyt, folyamatosan növeli a fogyasztói árakat, és így a külföldi befektetők extra profithoz jutnak. A globalizáció semmi jót, előnyt és hasznot nem hozott a magyar társadalom számára. Valójában a kizsákmányolás, az új-gyarmatosítás és az eladósítás rendszeréről van szó. Előadásában Mándoki Andor ismertette az energiaipar elidegenítésének a részleteit, és számokkal támasztotta alá, hogy ha ez a stratégiai ágazat továbbra is köztulajdonban marad, akkor mennyivel olcsóbb lehetne az elektromos áram, és a napi szükségletekhez használt gáz ára.
     Dr. Léh Tibor párizsi ügyvéd, nemzetközi jogász, az MVSZ elnökségi tagja, szakértőként kidolgozta a szovjet agresszió által okozott károk megtérítésének a jogigényét. 1956-ban a szovjet hadsereg agressziót követett el Magyarországgal szemben. Háborús akciót indított, megdöntötte a legális kormányt, figyelmen kívül hagyva a magyar nép akaratát. Az 1956-os forradalom 50-ik évfordulója alkalmából 2006. október 15-én a Magyarok Világszövetsége a következő határozatot hozta: "1956 októberében és novemberében Magyarországot fegyveres támadás érte a világ akkori legerősebb hadserege részéről. Magyarország hadüzenet nélkül háborús színtérré vált. Az ártatlanul kioltott életek tízezreiért, az ekkor okozott pusztításért a Magyarok Világszövetségének rendkívüli küldöttgyűlése kezdeményezi és követeli kártérítés fizetését az agressziót elkövető Szovjetunió utódállamaitól." Az agresszió tényét a Szovjetunió utódállama, az Orosz Föderáció vezetői el ismerték. A nemzetközi jog értelmében tehát a Szovjetunió bűncselekményt követett el, amiért kártérítés jár a magyar népnek. Az MVSZ Justitia bizottsága szakértői számításokra támaszkodva, megállapította, hogy Magyarországnak okozott kár 9 972 milliárd forint. A magyar nép joggal tart arra igényt, hogy ne csak erkölcsi, de anyagi elégtételben is részesüljön.
     Dr. Bogár László közgazdász, egyetemi tanár kifejtette, hogy az önmagát rendszerváltásként megnevező folyamat valójában csak egy újabb birodalomváltást jelent Magyarország történelmében. Az "Új birodalmat" mindössze az különbözteti meg az előzőektől, hogy azokkal szemben nem földrajzi, hanem szimbolikus térben épül fel. Ily módon sokkal rejtettebb, következésképp lényegesen hatékonyabban tudja kifosztani a magyar társadalom érték-mezőit, mint az előző birodalmak tették.
     1989-ig a magyar statisztikai rendszerben létezett a nemzeti vagyon számbavétele, de ettől az időponttól kezdve ez nyomtalanul eltűnt a statisztikából, mint értelmezhetetlen kategória. Ehelyett arra lett volna szükség, hogy létrejöjjön egy háromdimenziós nemzeti vagyonleltár. Egy ilyen leltár nemcsak az anyagi értelemben vett vagyonok komplex rendszerét tartalmazza. A második dimenziót a külső természeti elemek, úgymint a föld, a víz, a levegő, az élővilág, az ásványi kincsek alkotják. A harmadik dimenziót pedig a belső természeti javak, úgymint egészségvagyon, lelki-, erkölcsi-, szellemi értékkészletek jelentik. Az elmúlt közel két évtized során a magyar társadalom ezer éves történetének legbrutálisabb kifosztási hullámát szenvedte el.
     Bogár professzor előadásában kitért a veszteség és a helyreállítás főbb összefüggéseinek a felvázolására. Megdöbbentőnek nevezte, hogy Magyarországon 1990 óta semmilyen komplex nemzeti vagyonleltár nem létezik. Úgy hajszolták át és fosztották ki a magyar társadalom vesztes többségét a folyamatokon, hogy közben felszámolták azt a statisztikai rendszert is, ami erről tájékoztatást adhatott volna. Az ő adatai szerint az 1970-es évek során - mai áron számítva - mintegy 10 milliárd dollár nettó erőforrás bevonás történt. Az ezért kifizetett kamat 150 milliárd dollárt tesz ki, és közben az adósságállomány 100 milliárd dollárral nőtt. Ebből az adósságcsapdából eredő tiszta veszteség eddig 250 milliárd dollár.
     Egy másik megközelítésben a magyar államháztartás kötelezettségei az elmúlt két évtizedben 100 milliárd dollárral nőttek, miközben az ország eszközállománya a privatizáció következtében 100 milliárd dollárral csökkent. Ma a magyar államháztartással szembeni követelések állománya több mint 7-szer akkora, mint az összes eszköze. Ez azt jelenti, hogy a magyar állam a legmélyebb csőd állapotában van, mert eszközállománya csak a töredékét fedezi a vele szemben álló követeléseknek.
     A kezelhetetlen erejű társadalmi konfliktusok miatt Bogár László úgy látja, hogy első feladat a valódi helyzet tényeknek megfelelő leírására alkalmas nyelv kialakítása. A második feladat, hogy ezen a tényeket hűen tükröző nyelven hozzáfogjunk mind a három dimenziót felölelő nemzeti vagyonleltár elkészítéséhez. Végül a harmadik, hogy a társadalmi, gazdasági, kulturális elitet rá kell kényszeríteni: fogjon hozzá egy ezeken alapuló nemzeti stratégia elkészítéséhez. A kritikus pont az, hogy a magyar társadalmat függésben tartó globális birodalom belátja-e, hogy egy magyar összeomlás nagyobb veszteséget okozhat, mint amekkorába most kerülne egy rendszer-korrekció.
     Dr. Bokor Imre ezredes, a hadtudományok akadémiai doktora, nyugalmazott egyetemi tanár előadásában felvázolta, hogy Magyarország a nagyhatalmak politikai manőverei áldozataként sodródott bele a két világháborúba, majd pedig 1956-ban a szovjet világuralmi törekvések áldozata lett. Az első világháborút követő békeszerződésben minden nemzetközi elvet felrúgva hazánkat sújtották a legszigorúbb területi, anyagi és erkölcsi szankciókkal. A második világháborúba is külső nyomásra sodródtunk bele. Először a német fegyveres erők, majd pedig a szovjet csapatok szállták meg hazánkat. Ezek nyomán maximális mértékben kifosztották az országot. A szovjet hadsereg a vétlen lakosság köréből 350 ezer főt vitt el kényszermunkára, majd a békeszerződésben ismét megcsonkították Magyarországot, és 300 millió dollár kártérítés megtérítésére kötelezték.
     Az ezt követő szovjet megszállás nemcsak hatalmas anyagi terheket rótt a magyar népre, hanem tudományos, kulturális, technikai téren is évtizedekre visszavetette. Az 1956-os forradalom leverésével az agresszorok óriási károkat okoztak. Kétszázezer ember nyugatra menekült, rommá lőtték a főváros egyes kerületeit, és a kádári megtorlás idején mintegy ezer embert végeztek ki, és több tízezret ítéltek szabadságvesztésre.
     Bokor Imre előadását követően Sólyom Ildikó művésznő is szólt a jelenlévőkhöz. Sólyom László ártatlanul kivégzett magyar tábornok leányaként  (*Ez egy másik Sólyom!!!*-Ólevendula-)  beszélt az ügy hátterét tartalmazó, több kötetes dokumentumkönyvéről, felvázolva, hogy ő hogyan látja a magyar nép tragédiáját, és az ország kifosztását. Mindezt hogyan élte át egy ártatlanul meghurcolt tábornok családtagjaként.
     A konferencia előadóinak harmadik megközelítési módja azt tartotta szem előtt, hogy miként lehet korszerű pénzügyi ismeretekkel, technikákkal, módszerekkel Magyarország pénzügyi gazdasági helyzetét stabilizálni, az országot az adósságcsapdából kivezetni, és a nemzeti vagyon és a nemzeti jövedelem legalább egy részét a magyar nemzet számára visszaszerezni.
     Varga István mérnök és sikeres vállalkozó többek között elmondta, hogy a pénz áramlására és az azt rögzítő számviteli folyamatokra kell összpontosítani. Nem elégséges a pénz-állomány statikus vizsgálata. Olyan új monetáris rendszert kell alkotni, amelyben nemcsak a banki szereplők állíthatják elő a pénzt. Jelenleg mintegy 5000 helyi és elektronikus pénz működik világszerte. Ezek közül 1500 nagyon sikeresen. Magyarország vonatkozásában is a nemzetgazdaság egészét kell ellenőrizni, nemcsak a költségvetést. El kell készíteni Magyarország társadalmi-gazdasági tervét, amelyet az alkotmány is előír. Ugyancsak el kell készíteni a teljes körű államháztartási mérleget, amely a költségvetésen túl tartalmazza a helyi önkormányzatok, a társadalombiztosítás és az elkülönített alapok költségvetését is. Varga István hangsúlyozta, hogy: le kell bontani a pénzuralmi struktúrák alkotta vasfüggönyt, egyrészt a parlament és a kormány, másrészt az MNB közö tt. Az előadó hangsúlyozta, hogy a pénznek nevezett egyezményes jeleket, a gazdasági élet közvetítő közegét ne csak a bankok állítsák elő, hanem a gazdasági élet más szereplői is.
     Szervesen kapcsolódott Varga István előadásához Vezér-Szörényi László informatikus, aki Frankfurtban és Bázelban dolgozott szakértőként, majd pedig öt éven át a Deutsche Bank tanácsadója volt. 2007-ben megalapította Magyarországon a Korona Csereklubot, és 2008-ban pedig beindította az első működőképes, internetes cserepiacot. Vezér-Szörényi előadásában kifejtette, hogy mindenki jól jár, aki részesül a kiegészítő pénznemek áldásaiból. Egyetlen vesztesei a nagybankok, akik pénzüket igen drágán, magas kamatokért adják kölcsön. Csak az embereken, a közösségeken múlik, hogy akarnak-e sorsukon javítani, és hajlandóak-e másokkal összefogni egy jobb jövő érdekében, vagy pedig maradnak a jelenlegi torz pénzrendszernek az áldozatai, és egyben fenntartói. Az elektronika és az internet fejlettsége az emberiség történelme folyamán most először kínál lehetőséget arra, hogy egy közösség létrehozza a saját igazságos pénzrendszerét.
     A következő előadó Szalay Zsuzsanna közgazdász, egyetemi oktató, rendkívül figyelemre méltó előadást tartott "A szelíd pénz forradalma" címmel. Lényegében a közbirtokosságon nyugvó pénzrendszer megteremtését ajánlotta a magyarországi pénzhiány radikális megszüntetésére.
     Az előadó kifejtette, hogy a pénz a közösségen belül munkamegosztást biztosító infrastrukturális tényező. Ez a közvetítő közeg lehetővé teszi a tevékenységcsere résztvevői között az információ- és az anyagáramlást. A szelíd pénz a közösséget szolgálja, a közbirtok része. A főáramú közgazdaságtan tárgyalja a pénz funkcióit. Ezek az értékmérő, a csere-, a felhalmozási-, és a spekulációs-eszköz funkciók, amelyek közé a Bretton Woods-i rendszer összeomlása, 1971 óta odaszámítják a hatalmi-eszköz funkciót is. A probléma az, hogy ezek a funkciók egyidejűleg nem érvényesülhetnek, de ezt a hivatalos irányzathoz tartozó közgazdászok nem tárják fel. A funkciók egyidejű érvényességének lehetetlensége globális méretű válságok formájában fejeződik ki.
     Szalay szerint a döntő kérdés a harmadik funkció elemzése. Megengedhető-e, hogy a felhalmozás akadályozza a cserét? A pénznek forognia kell, de mi kényszerítse erre a forgásra? Elemezte, hogy amikor a kamat pozitív, akkor tulajdonképpen a pénztartásról való lemondást jutalmazzák. A negatív kamat, azonban bünteti a pénz visszatartását, és ezáltal segíti elő a pénzforgalmat. Paradigmaváltást, vagyis alapvető változást jelentene, ha elfogadnánk a kamat vonatkozásában az ellentétes előjelet. A szelíd pénz negatív tartományban mozgó kamatmechanizmust, közintézmények által működtetett pénzforgalmat, és közbirtokként megjelenő pénzt jelent. Tartalmilag visszatér a pénz kialakulásához, formailag felhasználja az információs technológia kínálta eredményeket. Ezért ez a szelíd pénz, amely hatalom gyakorlására nem alkalmas, elektronikus pénzként működik.
     Dr. Farkasinszky Tibor, a közgazdaságtudomány kandidátusa, egyetemi tanár Magyarország jelenkori kifosztásának mértékét, hatásait elemezte, majd pedig javaslatokat tett az ezzel kapcsolatos teendőkre. Alapproblémának nevezte, hogy az ország kifosztásáról nemcsak a tömegtájékoztatási intézményekben, de az Országgyűlésben is hallgatnak. Rámutatott, hogy Magyarország folyamatos és növekvő arányú nemzetközi kifosztása a külföldi globalista bankok és multinacionális cégek által tovább folytatódik. Hangsúlyozta a bruttó hazai termék, a GDP, és a bruttó nemzeti jövedelem, a GNI lényeges különbségét. Ezután statisztikai adatokkal támasztotta alá a kifosztás folyamatát. Előadásának végén felvázolta a kifosztás megszüntetésére irányuló programot. Hangsúlyozta, hogy annak végrehajtása természetesen kemény küzdelmekkel jár, de a súrlódásmentesség érdekében nem szabad lemondani a magyar nemzeti érdek érvényesítéséről.
     Az elhangzott előadások teljes szövege elolvasható "A Fordulat" c. kötetben, amelyet a Honlevél szerkesztősége gondozott és az MVSZ adott ki. A "Magyarország kifosztása" konferencia javaslatai valódi alternatívát nyújtanak a magyar társadalomnak. Hasznosan forgathatják azok a döntéshozók is, akik a mai napig nem voltak képesek elszakadni az idejétmúlt neoliberális pénz-és gazdaságpolitika bukott téveszméitől, amelyeknek az ésszerűtlen erőltetése a jelenlegi válságos helyzetbe sodorta Magyarországot.

2008. szeptember 3., szerda

Októbertől indul a Szent Korona Szabadegyetem!

Októbertől indul a Szent Korona Szabadegyetem!
A Szent Korona Országáért alapítvány szervezésében, minden, ami az EGYETEMI OKTATÁS-ból kimarad...
2008/09/02 - 18:58 Szent Korona Rádió

Az egyetem alapítója: Dr. Varga Tibor. Az egyetem három éves (6 félév).

TANSZÉKEK:

ŐSTÖRTÉNET-TÖRTÉNELEM tanszékvezető:Prof. Dr. BAKAY KORNÉL
JOGTÖRTÉNET tanszékvezetők:Dr. TÓTH ZOLTÁN JÓZSEF, Dr. VARGA TIBOR
HADTÖRTÉNET tanszékvezető: Prof. Dr. ZACHAR JÓZSEF
NÉPRAJZ tanszékvezető: Prof. Dr. ANDRÁSFALVY BERTALAN
TÁRSADALOMTUDOMÁNYOK tanszékvezető: Prof. Dr. VASS CSABA
EGÉSZSÉGTAN tanszékvezetők:Prof. Dr. KELLERMAYER MIKLÓS, Dr. ÜTŐ ISTVÁN
MŰVÉSZETEK tanszékvezető: ÜTŐ ENDRE
HARCMŰVÉSZET vezető: BALCZÓ ANDRÁS(többszörös olimpiai és világbajnok), CSEPIN PÉTER hagyományőrző vitéz

TANDÍJ egy félévre: 35 000 Ft (A szállást, étkezést nem tartalmazza)

Az oktatás 2008. októberétől minden hónapban péntek 16 órától vasárnap 16 óráig tart.

I. FÉLÉV időpontjai:
október 17. 18. 19.
november 14. 15. 16.
december 12. 13. 14.

A helyszínen lehetőség van megszállni és étkezni, egyéni igény szerint. Ezt egy félévre előre kérjük jelezni!

Egy éjszaka: 2500 Ft/fő-től;
reggeli: 550 Ft; ebéd: 1000 Ft; vacsora: 650 Ft.

Jelentkezni lehet telefonon: 06-30-389-30-91, 06-20-567-42-99, 06-20-828-05-59 vagy e-mailen: level@szentkoronaorszaga.hu

HELYSZÍN: Mater Salvatoris Lelkigyakorlatos Ház és Konferenciaközpont, 2100 Gödöllő-Máriabesnyő, Kapucinusok tere 3.
(www.matersalvatoris.hu)

Megközelíthető: Bp.-ről Örsvezér térről HÉV-vel Gödöllőig, onnan kb. 8 km busszal.

A SZENT KORONA SZABADEGYETEM ALAPÍTÓ NYILATKOZATA

Nincs még egy nép a világon, amelyik a számához viszonyítottan annyi magzatát megölte volna, mint a magyar. Fél évszázad alatt csak a jelenlegi országhatáron belül több, mint 6 milliót! Rohamosan fogyunk! Évente most 30-40.000 magyarral kevesebb él a Földön. Közben az anyaországban egyre gyermekellenesebb, egyre ifjúságellenesebb politika végrehajtása folyik! Magyarországon ma egyetlen egy, az Európai Egyetemek Magna Chartájában meghatározott egyetem sincs! A legtöbb felsőoktatási intézmény megnyomorított tanoda, a politika kénye-kedvének kitett, tulajdon és kutató bázis nélküli szovjetmintájú intézmény! A nemzeti termelés, a nemzeti termékek előállításának elsorvasztása, teljes tönkretétele folyt és folyik minden ágazatban! A "privatizáció" álságos fogalma, jelszava alatt mindent elraboltak, most is elrabolnak, közvagyont, közpénzeket, sőt a nép garanciája mellett kölcsönként felvett pénzeket is! Most itt állunk minden népnél jobban kifosztva, eladósítva, becsapva, csalásokkal vezetőkké vált hazudozó rablók dáridójától megszégyenülten. Itt állunk testileg, lelkileg megnyomorítva. Felelős, igazi vezérekért kiáltanánk, de sok tanult ember is a hatalommal működik együtt.

Mégis, van remény! A tanítást - a lényeget tekintve - az Isten adta örökérvényűen tudtunkra: "Ahol és amikor a legnagyobb a baj, ott és akkor árad ki a kegyelem."

Mert igenis kegyelmi állapot maga a felismerés, hogy így nem mehet tovább! Gyógyítanunk, gyógyulnunk kell! Gyógyító lelkületűekké kell válnunk! Ugyanis ez a szabadegyetem abból a leglényegibb felismerésből fakad, hogy a baj az egész emberiségre és ránk, magyarokra a tudomány és az istenhit szétszakadásából fakadt. A szétszakadásból, amely által az emberiség a mindennapi életében elszakadt az élet forrásától, Krisztustól, a Szentháromság egy Istentől és önnön hagyományától! Krisztustól, akiben a tudománynak és a bölcsességnek teljessége lakozik és őseink szeretetétől, amire a Szent Korona emlékeztetne mindannyiunkat. A Szent Korona, mely minden Kárpát-medencébe születőnek a lelkébe van égetve és a belőle virágzó tan, mely Isten és a magyarság örök összetartozását pecsételi meg. A baj bekövetkezte miatt végre tudomásul kell venni, hogy a tudásunk, a tudomány teljessége nélkül Istent méltóan imádni és népünket szeretni nem lehet!

A gyógyításnak három pillére van, tudni, hinni, tenni. Tudni, ismerni az igazságot, hinni a Szentháromság egy Istenben és szeretetbe ágyazottan cselekedni. A most induló szabadegyetem valójában nem akar más lenni, mint egy "képző műhely", amelyből a gyógyító lelkületűvé válás nemzetmentő mozgalma indul majd el. A három pillérből egyik sem hagyható el, mégis a szabadegyetem elsődlegesen az első pillér a tudni, az igazságot ismerni pillér kiépítésén tud hatékonyan munkálkodni. Olyan tanárok, olyan professzorok fognak előadni, akik szabadok, akik nem félnek, akik a legjobbak, akikben a tudás és az istenhit egységben van, akik az elismerést nem másoktól, nem valamiféle intézménytől, hanem kizárólag az igazság forrásától, Istentől várják és fogadják el.

ALÁÍRÓK:
Andrásfalvy Bertalan
Ütő Endre
Antal Gábor
Ütő István
Bakay Kornél
Tóth Zoltán József
Balczó András
Varga Tibor
Csepin Péter
Zachar József
Kellermayer Miklós

(Szent Korona Rádió)


*** www.nemzetihirhalo.hu *************

- Deus providebit!

Deus providebit! Sep 3, '08 7:44 AM
for everyone
Link: http://www.szentistvanradio.hu/musorunk/latin/latincent.htm

LATIN MINDENKINEK
Link

Hol vagy, Csengele?!




2008. szeptember 2., kedd

Lajdi Péter: Amit a Magyar Szent Koronáról tudni illik - I. rész.

(Köszönet illeti érte Bedefy társamat)


Lajdi Péter

Amit a Magyar Szent Koronáról tudni illik

Pap Gábor, Szántai Lajos és Csomor Lajos kutatási eredményei alapján saját gondolataimmal, meglátásaimmal kiegészítve

 



                            

 

"Jézus kifejezte azt az óhaját is, hogy a világ kereszténységének megtisztítását és a világ teljes megtérését Magyarországról akarja elindítani, és ennek a hatalmas munkának a vezetését Édesanyjára bízta. Azt akarja, hogy a Világ Királynőjének földi székhelye Magyarországon, Szűz Mária Országában legyen. Jézus kijelölte Szűz Mária leendő székhelyének pontos helyét is a Budai-hegyekben, a Norma-fánál, az Anna-réten az Anna-kápolna mellett. Ezen a helyen kell felépíteni azt a kápolnát, melynek neve: Világ Királynője Engesztelő Kápolna. Ez a kápolna lesz Szűz Mária földi székhelye. "

 

     Jelen dolgozatomnak fő célkitűzése nem e gazdag és szinte kimeríthetetlen téma minden oldalról történő elemzése és bemutatása, hanem mindazon lényeget érintő ismereteknek a tömör összefoglalása, melyeket a hazugság évtizedeinek álomkóros kábultsága után lassanként fölocsúdó magyar hazafiaknak legszentebb ereklyénkről tudniuk kötelesség.

   

    A magyar királyok koronázási szertartása alatt használt korona, melyet rangjának és jelentőségének megfelelően a „szent” jelzővel illetünk, nem csupán egyike a középkor folyamán készített vagy később keletkezett európai koronáknak, hanem a rajta keresztül közvetített, képi programjában kifejeződő, transzcendentális üzenet és erőtovábbítás folytán, mely a koronán található, egyedülálló értéket képviselő és mesterien elkészített rekeszzománcképekben realizálódik, az egyediség és egyszeriség vonását hordozza magán. A Szent Korona nemzetünk legbecsesebb és legszentebb relikviája, mely azonban az egész keresztény világ számára fölbecsülhetetlen jelentőséggel bír.

    Elöljáróban beszéljünk azonban szélesebb értelemben a különböző koronatípusokról. Négy csoport kristályosodott ki az idők folyamán:

    Az első a házi-korona. Ezt a koronát az uralkodó a leghétköznapibb helyzetekben is hordhatta, ha kedve volt hozzá, még a hálószobában is.

    A második típust képviselte a birodalmi vagy országló korona, melyet a király országa kormányzásával kapcsolatos teendői alatt hordott uralkodói méltóságának tárgyi kifejeződéseként, ha pl. külföldi követeket fogadott vagy nyilvános ítéleteket hozott.1

    A harmadik csoportba tartozik a halotti korona, melyet az elhunyt király koporsójában viselt.

    Hibát követnék el, ha a negyedik koronafajtával kapcsolatban a típus szót használnám, mert ha valamit vagy valakit tipizálunk, akkor feltételezzük róla, hogy belőle egyidejűleg több azonos vagy hasonló is létezik. Iniciációs, azaz beavatási korona azonban egyetlen egy létezik Európában, s ha nem tévedek, ezt a kijelentést az egész világra is kiterjeszthetjük, és ez a Magyar Szent Korona.

    A Magyar Szent Korona az egyetlen, ténylegesen létező, egyedi tárgy a keresztény világban, mely az ezernyi szilánkra hasogatott Szent Kereszten és a Turini Szent Leplen kívül a „szent” jelzőt viselheti. Ez a semmiképpen sem elhanyagolható körülmény is kihangsúlyozza a magyar korona kivételes és egyszeri státuszát. Azt sem tarthatjuk a véletlen szeszélyének, hogy a Boldogságos Szűz Máriát a Magyar Szent Koronán kívül a hagyományos felfogás szerint kizárólag a valóságban nem létező, fiktív koronákkal szabad csak ábrázolni. Ennek kivételes oka van. Erről azonban majd később.

    Koronánk kivételes jelentőségéhez tartozik az a körülmény is, hogy nemzetünk csak azt az uralkodót ismerte el az ország törvényes urának, akit a Szent Koronával avattak királlyá. Az Anjou-házból származó, anyai ági Árpád-leszármazott Károly Róbertnek emiatt az áthághatatlan szabály miatt kellett a XIV. században a koronázási szertartást háromszor is végigélnie, míg végül a beavatási koronával fején elfoglalhatta Szent István trónját.

    Ezek a csak e koronára vonatkozó jellegzetességek, melyek az egyediség aurájával veszik őt körül, a továbbiakban bővebben is ki lesznek fejtve.

    A Magyar Szent Korona mind stilárisan, mind ötvöstechnikai szempontból szerves egységet képez, ellentétben mindazon „hivatalos” nagyokosok véleményével, akik makacs struccpolitikával a ma már teljes mértékben túlhaladott finnugor elméletet sem szégyelik továbbra is hangoztatni, és akik szerint koronánk két, egymástól független ötvösműhelyben készült volna. Fenti urak és hölgyek azzal támasztják alá hamis nézetüket, hogy a fenti, egyenlőszárú keresztet képező részén a koronának latin (corona latina?!), míg az alsó, homlokpánt alakú részen görög feliratok olvashatóak (corona graeca?!). Azzal sincsenek tisztában, amit 1984-ben egy Kovács József nevű egyháztörténész az Életünk című folyóiratban egy  tanulmányban fogalmazott meg, miszerint „a görög és a latin nyelv együttes használata a mai napig eleven gyakorlat a római katolikus egyházban ... a legszentebb aktusoknál, a papszentelésnél és a templomszentelésnél. Mind a két esetben mind a két nyelvet kötelező használni. ... Ezek liturgikus nyelvek. Ez azt jelenti, hogy itt a görög a bölcsesség nyelve, a latin pedig a hatalom nyelve. A hatalom ilyenkor természetesen ... felülről adatik, nem pedig könyökkel harcolódik ki, mint a jelenkorban. ... Mindezek ismeretében most már elmondhatjuk: az, hogy a magyar Szent Koronán fölül latin nyelvűek  a feliratok, alul pedig görög nyelvűek, egyértelműen jelzi, hogy az alkalmazott nyelvek hierarchikus elrendeződése, egymásra épülése kozmikus és egyszersmind üdvtörténeti rendet tükröz.”2 (Pap Gábor: „Angyali korona, szent csillag”, 10-11. o., Jászberény, 1997.) Mi sem magátólértetődőbb tehát, hogy a hagyományosan szakrális Magyar Királyságban a koronázási szertartás a legszentebb szertartások egyike, ha nem a legszentebb rítus volt.

    Tanulmányaikat még a kommunista pártállam idején elvégzett opportunisták azt is figyelmen kívül hagyják, hogy a Szent Korona egy szervesen összetartozó, mélyértelmű és „működőképes” képi programmal rendelkezik, mely mind stilisztikailag, mind az aranyműves- és rekeszzománc-munka hihetetlen magas színvonalában is kifejezésre jut.

    A szakrális uralkodó nem despota – mint pl. a Habsburgok -, hanem egy Isten által kiválasztott beavatott személy, aki a hatalom megszállottjaként nem kizárólag saját családja szűklátókörű és kicsinyes érdekeit tartja szem előtt, hanem mindenekelőtt népe Jó Pásztoraként isteni beleegyezéssel irányítja és védelmezi a rábízott országot és nemzetet, melynek jólétéért személyesen felelős. A Turul-Ház (Árpád-Ház) királyainak többsége véresen komolyan vette ezt az ősidőkből örökölt szerepkört. Nem véletlenül nevezték a Turul-Házat a „szent királyok nemzetségének” a középkorban. Ez a szentség vagy megszentelődés sem az esetlegességek játékaként érvényesült a magyar középkor vezető magyar dinasztiájában. Árpádházi királyaink egyenesági továbbvivői voltak annak a szent vérvonalnak, mely a Teremtő Istentől, az Égből kiindulva Nimrud utódainak genetikai láncolatán át jutott el a pártus arszakida hercegnő, Szűz Mária Gyermeke, az Üdvözítő Emberfia Jézus személyében a beteljesedés csúcspontjához. Turulházi királyaink Atillán keresztül ennek a pártus-magyar Arszakida dinasztiának (arszák=ország) egyenesági leszármazottai. Mariell Wehrly Frey3 szerint Mária édesapja Nakeb adiabenei pártus herceg, míg édesanyja Grapte charax-hercegnő volt, akik az apokrif hagyományban Joachim és Anna néven szerepelnek. Josephus Flavius, a zsidó származású római történetíró is megemlíti az adiabenei királyi dinasztiát, akik ugyan nem tartoztak vérségileg a zsidó néphez, de prozelitákká váltak, azaz áttértek a zsidó vallásra. Ezért kellett Jézusnak is befizetnie a zsidók által a nemzsidóktól megkövetelt templomadót, a három drachmát Kafarnaumban ( „ ... a fiak tehát mentesek.” Mármint az adó befizetésétől. Mt. 17./24-27.).

        Hogy a szakrális király magasztos feladatainak eleget tehessenek, a magyar királyok a koronázási szertartás alatt beavatási rítusnak vetették alá magukat azáltal, hogy szent időben és szent helyen (, ahogy Molnár V. József szokott fogalmazni) a beavató korona fejükre helyezésével isteni, mennyei energiákat áramoltattak át egész, testből-lélekből-szellemből összetevődő emberi valójukon. E beavatási rítus lényegi jelentősége az volt, hogy amennyiben a trónvárományos személyisége a fent ecsetelt szakrális királyi szerepre alkalmasnak bizonyult, a koronázási ceremónia folyamán radikális és jótékony személyiségátformálódás zajlott le a jövendő uralkodóban. Az újdonsült király levetette a „régi embert”, hogy az „új ember” köntösét öltse magára. A középkori magyar szakrális királyság megszűnte után, amikor Szent Koronánk idegen és tisztátalan kezekbe került, és amikor a régi és szent tudás a koronázási szertartásról feledésbe merült, egynémely Habsburg-király a koronázás alatt megtébolyodott, mert a felelőtlenül és nem megfelelőképpen alkalmazott égi energia nem talált megfelelő „közlekedőedényre” (értsd ezalatt: a Habsburg-uralkodó degenerált agykoponyáját).

    A szabadkőműves-császár, a „kalapos király” II. József, aki a fölvilágosodott uralkodó pózában tetszelgett, tisztában volt koronánk természetfeletti erejével és nem hagyta magát megkoronáztatni vele. E mulasztása miatt semmi szín alatt sem tekinthetjük a magyar királyok sorába tartozónak. A későbbiekben még szó lesz e felettébb tehetségtelen császárról.

    A középkori, idegen hatalmaktól független Magyarország királyainak koronázása csak akkor volt érvényes, ha több feltételnek (tárgyi, időbeli, helyhezkötött, jogi és személyes) megfelelt4:

    A tárgyi feltétel magára a Szent Koronára vonatkozott. Ez a feltétel az egyetlen, mely semmilyen körülmények között sem volt áthágható: A Nemzet csak olyan uralkodót fogadott el törvényes magyar királynak, akit a Szent Koronával szenteltek föl, avattak be.

    Az időbeli, tehát az évkör periódikusan visszatérő rendjén belüli feltétel: Csak égi energiáktól túlcsorduló, nagy, egyházi ünnepnapokon volt megengedett a koronázási szertartás, amikor a koronázás napján hajnaltól kezdve a napnyugta beállta előtt le kellett zajlódjék a koronázási szertartás.

    A helyhezkötött feltétel: Eredetileg csak és kizárólag egy bizonyos pontján az országnak, a Pilis-hegység szakrális övezetében elhelyezkedő Fehérváron (krónikáinkban Alba vagy Alba Regia, Alba Regalis néven szerepel), azon belül is az arannyal (nap-fém, fényszimbólum) bélelt belterű Nagyboldogasszony-Bazilikában, egy olyan szent helyen, ahol a közelben helyezkedik el a világmindenségből földünkre áramló éltető energiaözön begyűjtő- és elosztóhelye (Dobogókő, a Föld szívcsakrája, szívcsokra). Tudvalévő ugyanis, hogy a földfelszín nem egyenletesen telített energiákkal. Hol kevesebb, hol több az energia, hol negatív és romboló, hol pozitív és gyógyító erők vannak működésben rajta keresztül. Miért éppen Fehérvárnak hívták e kitüntetett helyet? Ezt könnyű megválaszolni, ugyanis a fehér, akár az arany, a nap színe, a belőle kibocsátott fehér fényé, mely töretlen állapotban tartalmazza az összes lehetséges színeket, melyek a földi anyagi valóság különböző minőségeinek ellenállasai szerint törnek meg konkrét, érzékelhető színminőségekre. Ez az egykor oly pompás város koronázóbazilikájával együtt ma már sajnálatos módon nem létezik, mert mind a hódító félhold, mind a Habsburg-barbárság romboló dühének célpontjává vált, hogy utolsó nyomáig eltüntessék a föld színéről azt az ősi beavató központot, ahol a magyar apostol-királyok királlyáavatása egyedül volt teljes érvényű és hiteles.

A koronázóváros, Alba Regia látképe egy XVI. századi metszeten. A mai Székesfehérvár hátterében, mely sík területen fekszik, soha nem voltak láthatóak ekkora hegyek. A jelenlegi Székesfehérvár nevű város  így soha nem nézett ki a középkorban. Ezt régészek igazolták. A Pilis ismerői azonban egyértelműen azonosítottak a metszeten fölismerhető, ma is létező pilisi csúcsokat (Kis-Kevély, Nagy-Kevély stb.).

    A koronázó-bazilika a magyarság ősi Istenasszonyának, Boldogasszonynak volt szentelve, akinek kultuszát sumér őseink még Mezopotámiából hozták magukkal, ahol a Bau-dug-aszan név alatt tisztelték. A nyugati kereszténység istenszülő asszonyának, Máriának alakjában X. és XI. századi eleink minden nehézség nélkül, a legmagátólértetődőbb módon a ragozó nyelveket beszélő, ősi, kultúrateremtő népek vallási képzeteinek valóságában centrális szerepet játszó Istenasszonynak, Boldogasszonynak inkarnációját ismerték fel, ahogy erről István királyunk szentéletű fiának, Szent Imre nevelőjének, az olasz benedekrendi szerzetesnek, Szent Gellértnek, a későbbi csanádi érseknek legendájában is olvashatunk.

    E képen Nicolaus Cusanus (Germanus) 1458-ból, Hunyadi Mátyás  királlyá választásának évéből származó, Közép-Európát bemutató térképének Hazánkat ábrázoló részlete szemlélhető. A térkép pontatlanságai ellenére világosan kivehető rajta a Duna (Danubius Fluvius) vonala és a partján elhelyezkedő városok neve. A Szentendrei- és a Csepel-sziget között található Buda városától balra, ugyancsak a Duna partján láthatjuk az  e képen Alba Regalis-nak (Királyi Fehérvárnak) nevezett helyet Strigonium (Esztergom) alatt. Ott, a Pilis előterében volt a valódi Székesfehérvár, a koronázó központ.

    A jogi, a Nemzetet jelentő nemesség és a mindenkori magyar uralkodó között fennálló társadalmi szerződés jogrendje szerint megállapított feltétel alapján a Nemzet csak azt az uralkodót ismerte el de jure törvényes királyának, akit a Magyar Szent Koronával avattak be és fel e magas, szakrális tisztség betöltésére. Ez a kritérium közelről érinti a már tárgyalt tárgyi feltételt, mely magára a Szent Koronára mint beavató eszközre vonatkozott. Hogy miért ragaszkodott a Nemzet minden körülmények között e feltétel betartásához, az a magyar királyok koronázási szertartásainak már említett beavató jellegében rejlik, abban, hogy e szertartás lényege nem csupán abban állt, hogy csak formálisan tegyenek eleget a királlyátétel szertartásának, mint Nyugaton, hanem elsősorban a Szent Korona megszentelő és személyiség-, jellemátalakító, misztikus erejében rejlett/rejlik.

    A jogérvényességi körülmények közé tartozott az is, hogy a koronázáson köteles volt minden nemesember jelen lenni. Amíg ez a feltétel nem teljesült, a szertartás nem kezdődhetett el. Ezenkívül csak azt illethette a királyi cím, akinek beiktatásához a ceremónián jelenlévő nemesség egyre növekvő intenzitású hármas „Akarjuk!” közfelkiáltással kinyilvánította helyeslését a kérdésre: „Akarjátok-e XY-t királyotokká?”5

    Hogy a Korona személyiségátlényegítő erejét a nyilvánvaló tényeknek tükrében  szemléltessem, Pap Gábor  művészet- és művelődéstörténész  után szabadon elmesélek egy történetet. Luxemburgi Zsigmond (1386-1437.) magyar királyt és német-római császárt (, aki az Árpád-ház anyai ági leszármazottja volt, csak ezért lehetett magyar királlyá), Hunyadi János édesapját első Habsburg uralkodónk, I. Albert (1437-1439.) követte a magyar királyi trónon. Amikor rövid uralkodásának végén Albert meghalt, áldott állapotban lévő felesége, Erzsébet a visegrádi fellegvárban őrzött Szent Koronát útszéli tolvaj módjára ellopatta egy udvarhölgye segítségével. A korona így a német-római császárhoz került, aki maga is pályázott a magyar trónra. Ezután elzálogosították a lopott holmit. A Habsburg család tehát a későbbi események ismeretében nagyonis jellemző módon egy tolvajlással mutatkozott be hazánkban. Fölbecsülhetetlen értékű nemzeti ereklyénket csak Hunyadi Mátyás királynak sikerült 1464-ben visszavásárolnia egy csillagászati összegért.

    A nemzet számára emiatt az alantas motivációs háttérrel rendelkező bűntény miatt Albert születendő gyermeke (a későbbi V. László) szóba sem jöhetett trónutódként, ezért a lengyel Jagelló László (III. László) mellett döntött. Mivel azonban a Szent Korona az ellenség kezén raboskodott, érvényes koronázásról szó sem lehetett, mert nélküle nem mehetett végbe a trónvárományos személyiségében az a kathartikus átváltozás, mely garantálta volna a magyar királyhoz méltó szakrális személyiségjegyeket. Hogy ez a metamorfózis csakugyan nem következett be e királyunk esetében, azt a következő történet is igazolja.

    Az csak rendkívül ritkán történt meg, hogy egy középkori magyar koronás fő megszegte volna nyilvánosan tett esküjét. László király sajnos ezek közé tartozott, amikor Szeged városában II. Murád szultánnak szavát adta, hogy kölcsönösen 10 évig nem támadják meg egymást. Ez az akkori pápának egyáltalán nem tetszett, és őszentsége azt az álnok tanácsot adta királyunknak, hogy „a pogányoknak adott ígéret nem érvényes”. Hallgatván a pápai tanácsra, László megszegte szavát és 1444-ben megtámadta a törököt. A bulgáriai Várnánál megvívott csata ránk nézve szomorú kimenetelét ismerjük. A csatát elvesztettük, s még a csatamezőn lefejezett király fejét Isztambulban póznára tűzve mutogatták.

    A személyi feltétel a koronázási ceremóniát vezető és lebonyolító személyre vonatkozott. A koronázást az esztergomi érsek volt egyedül jogosult lebonyolítani. Csak az esztergomi érsek súlyos megbetegedése avagy az érseki szék be nem töltött volta esetén ruházták át a kalocsai érsekre e megtisztelő, magas jogot.

    A koronázási szertartást követően az újdonsült király egy fehér ló (a napot szimbolizáló állat) hátán ülve kezében a koronázási karddal felvágtatott a Koronázódombra, mely az ország minden településéből összehordott magyar anyaföldből lett művi úton fölépítve, mely nemcsak a Nemzet együvétartozását jelképezte, hanem a régi emberiség egy archaikus ősképét (őstoposz), a Világhegy képzetét is megjelenítette (lásd a tibetiek szent világhegyét, a Kajlásza hegyet). A világ szinte minden táján a régi kultúrák idejében elterjedt piramis-, illetve ziggurat-építés szintén ennek az ősképnek a kifejeződése mind alakjában, mind jelképrendszerében. Amikor fölért a domb tetejére, kardjával a négy égtáj felé suhintott, mintegy kifejezve ezzel a gesztussal, hogy országát és népét minden ellenség ellen megvédi, bármilyen irányból is támadjon Magyarországra. Eredeti jelentése e jelenetnek minden bizonnyal az lehetett, hogy a turáni kultúrkör ragozó nyelvet beszélő népeinek uralkodói magukat „a négy égtáj uralkodójának” nevezték. A kínai császár és Egyiptom fáraói egyébként ugyancsak. Várkonyi Nándor a beavatott magyar király e cselekedetében messze az írott történelem előtti, roppant ősi idők távolából eredeztethető jelképrendszernek emlékeit véli fölismerni.