Több tízezer forintot is veszthet az a fogyasztó, aki nem olvassa el figyelmesen az ingyenes internetes szolgáltatásokról szóló szerződési feltételeket. Ezek egy része ugyanis csak korlátozott ideig ingyenes, utána viszont fizetni kell értük. Ilyen esetben a fogyasztó jogilag gyakorlatilag teljesen védtelen.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) egyre több panaszt kap ingyenesnek hitt internetes szolgáltatások, elsősorban hirdetések miatt. A világhálón sokan vesznek igénybe ilyen lehetőségeket, de az emberek egy része néhány hónap múlva pár ezer, de akár 20-30 ezer forintról szóló számlát is kapott a honlap üzemeltetőjétől – mondta Szép Gábor, az OFE szóvivője.
Az esetek többségében kiderült, hogy a fogyasztó nem olvasta el figyelmesen a szerződési feltételeket, amelyben leírták, hogy a szolgáltatás csak korlátozott ideig ingyenes, utána azonban fizetni kell érte. Az oldal üzemeltetői az ingyenes időszak végén semmilyen figyelmeztetést nem küldenek, sőt a honlapon található Általános Szerződési Feltételek menüpontban többnyire azt is kikötik, hogy a fogyasztó felelőssége a hirdetést időben levenni – tette hozzá a szóvivő.
Az OFE szerint ilyen esetekben a fogyasztó jogilag gyakorlatilag védtelen, hiszen amikor megrendelte a szolgáltatást, akkor egy kattintással jeleznie kellett, hogy elolvasta és elfogadta a szerződési, regisztrációs feltételeket. Mivel ez írásbeli nyilatkozatnak felel meg, utána már nehezen lehet fellépni a szolgáltató ellen. Szép Gábor hozzátette: több hasonló ügy került már a békéltető testületek elé, de nagyon nehéz bebizonyítani a fogyasztó igazát. Az ugyanis nem elég érv, hogy figyelmetlen volt és nem olvasta el a feltételeket.
Az OFE ezért mindenképpen a körültekintő tájékozódást javasolja. A fogyasztó szánjon néhány percet arra, hogy tüzetesen végigolvassa a gyakran több oldalas szerződési feltételeket, majd utána mérlegeljen, hogy így is igénybe akarja-e venni a szolgáltatást.
(FH)
Blogarchívum
2009. január 21., szerda
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése
(
Atom
)
Eleve !!!
VálaszTörlésNEM MINŐSÜL szerződésnek az egyoldalú diktátum, amit szolgáltató követ el.
Eleve nem érvényes egyik szerződés se, amit telefonon, interneten csikarnak ki, mivel a szerződés létrejöttéhez
minimum KÉT EGYENRANGÚ FÉL szükséges,
a 2 fél együttes jelenléte szükséges 2 tanúval.
Hiába hazudoznak és ákom-bákomoznak a szolgáltatók, hogy minden visszaélést, amit elkövetnek az törvényes lenne, EZ NEM IGAZ.
Igaz ellenben az, hogy gyakorlatilag minden SZOLGÁLTATÓ hivatalból elkövetett BŰNCSELEKMÉNYT hajt végre, amikor visszaél hivatali munkaköri kötelességével. (255.§. 3-8 év börtön !)
(ez alól kivétel a fodrász, mainkürös-pedikürös, slussz)
A fodrász, a manikűrös, a zöldséges, stb. nem esik eme joghatály alá, minthogy nem hivatalnok. :D
VálaszTörlésA szolgáltatás alól kivételek.
VálaszTörlés