Blogarchívum

2008. július 5., szombat

Wass Albert szobra Holtmaroson és Sólymáron




A szobor csak annyiban különbözik a Székelyudvarhelyen, a Szoborparkban lévő szobortól, hogy itt nem az a felirat, hogy "VÁNDOR SZÉKELY HAZATALÁL"

Wass Albert szobrát 2005. június 24-én avattak fel Solymáron a Templom téren. A teljes mértékben közadakozásból elkészült emlékmű pontos mása a Székelyudvarhelyen álló Wass Albert szobornak, s a két mű alkotója is azonos, Blaskó János szobrászművész.
2007. januárjában a szobrot ismeretlenek ledöntötték, de hamarosan újra felállították.
Forrás: http://www.minden-ami-magyar.hu/uj.php

8 megjegyzés :

  1. Igen, ismerem a Kicsi falumban Holtmaroson ezt a szobrot. Koszi.

    VálaszTörlés
  2. Holtmaros a szűkebb pátriád? Isten éltessen sokáig benne. :-)

    VálaszTörlés
  3. Igen ott születtem, ott is élek, de most jelenleg még egy kis időre nagyon távol vagyok, dél-Koreában, de már nem sokáig. Köszönöm szépen a jókivánságot. Szép napot kivánok.

    VálaszTörlés
  4. O, Levendula,
    el nem tudod kepzelni mekkora oromot szereztel , feltetted a Wass A.grofrol osszegyujtott irasokat.Ezeket mi, erdelyiek csak konnyes szemmel tudjuk elolvasni.Bar ismerem, mar olvastam ezeket, megdobbant a szivem, most, ahogy rabukkantam.
    Halas vagyok a faradozasodert, halas vagyok, h. ujra olvashattam, s halas vagyok, h.foglalkoztal ezzel a temaval.
    Lattuk a szobrot,(bent a templomban), mert csak 45 km-re van Marosvasarhelytol.
    Tovabbi sikereket, jo egeszseget es kellemes hetet kivanok;
    k o s z o n o m .

    VálaszTörlés
  5. Kedves szabubi, természetesen, nagyon szívesen, hiszen amivel az ember örömmel foglalkozik, az nem fáradság.
    Egy-két évvel ezelőtt kezdtem olvasni Wass Albert könyveit, és olvasás közben jöttem rá, hogy mennyire szeretem.
    Mintha apám, vagy nagyapám szólna hozzám, annyira rokonlelkű a stílusa.
    Természetesen, az én gyűjteményem csekély a
    http://wassakarat.multiply.com/ -hoz képest - igazából ő a "gazda".
    Én magam éppen miatta regisztráltam a Multiplay-be.
    Szeretettel üdvözöllek.
    Ps: sikerült még rátalálnom Wass Albert San Franciscoi beszédének a hanganyagára is:
    http://dobogommt.hu/letoltes/wassalbert.mp3

    VálaszTörlés
  6. Nagyon koszonom.Nagyon kedves vagy.
    En, ahogy a konyvei jelentek meg sorra, ugy olavstam oket....egy darabig.Aztan olyan duh fogott el a "betelepedokkel"szemben, h. abba kellett hagynom.Most megint elovettem, behozando a lemaradast.
    Esetleg, ha nem olvastad volna olvasd el az "Elvesz a nyom" c. kotetet.
    Talan ezt szerettem a legjobban.A " 13 almafa "szorakoztatott, nagyokat nevettem, de a masodik kotete megint csak szomorusaggal toltott el.
    Koszonom a fenti cimet, s koszonok neked mindent.
    Szep, nyugodalmas almokat, szep holnapot.

    VálaszTörlés
  7. "En, ahogy a konyvei jelentek meg sorra, ugy olavstam oket....egy darabig.Aztan olyan duh fogott el a "betelepedokkel"szemben, h. abba kellett hagynom"
    Igen. Néha nagyon fáj...
    Isten áldjon. :-)

    VálaszTörlés