A Vastagbőr blog illusztrációja
A jövő héten átadják az M6-os és M60-as autósztráda Szekszárd és Pécs közötti szakaszát. Lesz benne egy 8 kilométeres szakasz, melyben 4 alagút és 3 völgyhíd épül - mintegy 40 milliárd forintért. A Szekszárd és Dunaújváros reláció átadása viszont egy völgyzáró gát süllyedése, illetve a hidakat és felüljárókat építő Pontium Zrt. fizetésképtelensége okozza. Korábban az egyik alagút beomlott, többször találtak feketén foglalkoztatott munkásokat.
Korábban a Portfolio.hu helyszíni körképében megírta: szétlopják az M6-ost. A kialakult feketepiacon 9-10 ezer forintért vásárolhatjuk a beton köbméterét, több száz liter gázolajhoz juthatunk 220 forintos egységáron, de többek szerint az építkezésről igazából mindent be lehet szerezni, ami mozdítható.
Az építkezés és a pálya 28 éves üzemeltetése 267 milliárd forintba kerül az államnak, amit havi részletekben törleszt a költségvetés 2038-ig. A pálya kivitelezését – nagyrészt magyar alvállalkozókkal – egy nemzetközi konzorcium végezte. Az építkezés két évig tartott.
A Pontium egyébként arra hivatkozik, hogy az alvállalkozói cégeit azért nem tudja maradéktalanul kifizetni, mert neki is tartoznak - írta a Napi Gazdaság. A társaság egy 800 millió forint értékű átalánydíjas szerződés keretében a szakaszon kilenc műtárgyat épített a Bil finger és Berger Kft. egyik társaságának megbízására. Ebből azonban csak 530 milliót kaptak meg. A Bilfingernél viszont arra hivatkoznak, hogy amíg kapcsolatban álltak a Pontiummal, minden valós teljesítést kifizettek.
Az autópályaépítéseknél is gyakori körbetartozások ellen a kormány új törvényt alkotott. E szerint április elsejétől magánberuházások esetén is, a nagyobb értékű (5,1 millió EUR) építkezéseknél a megrendelőnek az építkezés megkezdése előtt előre át kell adni a vállalkozói díjat egy úgynevezett fedezetkezelő részére.
Ezek után lássuk a négy darab, 8 kilométeres szakaszon, összesen 40 milliárd forintért megépített alagutakat:
Kapcsolódó anyagok:
Építőipar: új szabályozás a lánctartozások ellen
M1 M3 M7 -en ennél nagyobb hegyeken is átvitték a pályát gond nélkül. Rohadt mutyis bagázs
VálaszTörlésEnnél nagyobb hegyeken? :-)
VálaszTörlésHisz' itten még akkora hegy sincs, mint a kisujjam! :-)
Mi a náthának kell síkságon, löszös talajba alagutat fúrni? :-O
Túl olcsó lett volna!
VálaszTörlésnagyon rosszindulatúak vagytok :)))
VálaszTörlésEzen már talán a világ is röhög....::)))
VálaszTörlésSajnos a világ nem tud róla....
VálaszTörlésegy átfogó vizsgálat érdekes "mutyi"-zást hozna a felszínre...
VálaszTörlésEz itt kérem TÉNYLEG Abszurdisztán.
VálaszTörlésJut eszembe:
VálaszTörlésItt az első ránézésre az villant át az agyamon, hogy MI A MANÓ???!!!
MÁR HEGYET IS LOPNAK?! :-O ;-)))