2009. szeptember 12. 16:59 FN.hu, MTI
A kormány egyedüli célja a közösségi közlekedés átalakításával a vasút felszámolása, az utasok közútra terelése, mivel a MÁV-tól a jövő évi költségvetés-tervezet szerint elvonni szándékozott 40 milliárd forintot információik szerint kormányhoz közeli vállalkozók között akarják szétosztani - közölte szombaton a VDSZSZ Szolidaritás az MTI-vel.
Mivel a Volán-társaságok forgalmuk 30 százalékát alvállalkozásoknak adhatják tovább, "nem kétséges", hogy "a fuvarokat a kormányhoz szorosan kötődő cégek kapják majd meg" - írták magyarázatként a 40 milliárd forint elvonása egyenértékű 4853 kilométer vasútvonal bezárásával című közleményükben.
A VDSZSZ Szolidaritás szerint a tárca a korábbi években rendre elszabotálta a korrekt jegykiadási rendszer bevezetését. Mivel a 65 év feletti nyugdíjasok és a 6 év alatti gyerekek nem váltanak ingyenes vasúti menetjegyet, sem a kormány, sem a MÁV-Start Zrt. nem tudhatja, hogy valójában hány ember utazik vasúttal - tették hozzá.
A szakszervezet mindezt nem fogja tűrni, ha "az előirányzat nem kerül a vasút szempontjából kedvező módon megváltoztatásra, még a tervezet elfogadása előtt tevőlegesen lépni fogunk" - tartalmazza a közlemény.
A Közlekedési, Hírközlési, és Energiaügyi Minisztérium honlapján pénteken közzétett dokumentumok alapján összesen 25 vonalon, mintegy 3000 kilométeren lenne országos megrendelésű a vasúti személyszállítás a közösségi közlekedés átalakítása következtében.
Az országos vonalakat tekintve az állam központilag várhatóan 2847 kilométeren határozza majd meg a szükséges vasúti szolgáltatást és menetrendet, míg a jelenleg 7700 kilométeres teljes országos vasúti hálózat fennmaradó 4853 kilométerén a még alakulóban lévő regionális tanácsok rendelhetnék meg a vasúti szolgáltatásokat.
A közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat szerint ősz közepére kellene megalakulniuk a regionális tanácsoknak, amelyek a helyi igények alapján döntenek majd arról, hogy milyen mértékben van szükségük vasúti szolgáltatásokra az egyes regionális vonalakon, így a tanácsokon múlhat a kevésbé gazdaságos vasútvonalak megszüntetése is.
Kapcsolódó írások
Fidesz: a világbank miatt zárnak be vasútvonalakat
Fordítsuk a vasútra a 13. havi nyugdíjat?
Fidesz: nem kell a megszorítás
Védi a vasutat a Fidesz
Blogarchívum
2009. szeptember 12., szombat
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése
(
Atom
)
Ezt Borsikék, Gaskóék nem tudták? Ha nem tudták, akkor minek állanak ilyen hiteltelen emberek ezen Szakszervetetek élén? Vagy inkább arról lehet szó, átverték őket is az elvtársaik? Most ágálnak? Hol voltak ők, s híres közösség védelmük? Vagy ez BALRA nem működik? Hű de sok kérdés felvetődik még ilyenkor.
VálaszTörlésKibujt a szög a zsákból. Tehát úgy lehet 40 milliárdot kivonni a tömegközlekedésből, ha közel 5000 km vasútvonal esetében, egy-egy adott régióban vagy a vasúti vagy a volán közlekedést szüntetik meg. Szó sincs arról, hogy a megszüntetendő vasút helyettesítésére volán járatokat indíthatnának. Azaz indíthatnak, de ahhoz pénzt nem kapnak.
VálaszTörlés