Tarlós István elmondta: a BKV igazgatótanácsának vezetését semmiképpen sem vállalnák, a felügyelőbizottság azonban egy monitoring testület. Hozzátette: ha a városvezetés hivatalosan felajánlja ennek vezetését, akkor valószínűleg vállalni fogják. Sajtóhírekkel ellentétben azonban nem Tarlós István, hanem Vitézy Dávid töltheti be a posztot.
A frakcióvezető arról is beszélt: a BKV körüli botrányokban van felelőssége Demszky Gábor főpolgármesternek, de a szakterület felügyelete az MSZP-hez és Hagyó Miklóshoz tartozik. Hozzátette: Steiner Pálnak, az MSZP fővárosi frakcióvezetőjének is be kell fejeznie a csúsztatásokat, mert az ellenzék soha nem nyilatkozta azt, hogy Kocsis Istvánnak maradnia kell a vállalat élén. Álláspontjuk szerint először le kell zárulniuk a vizsgálatoknak, de azt is látni kell, hogy a gyanús ügyek nagyobbik része Kocsis vezetése előtt keletkezett. Hozzátette: a közlekedési vállalat vizsgálatát az ellenzék már 2007 óta sürgeti.
Arra az elképzelésre, hogy a BKV igazgatótanácsának élére a kormány delegálna valakit, Tarlós úgy fogalmazott: a BKV nem állami vállalat. Hozzátette: se a kormány, se az MSZP ne játssza azt, hogy most majd ők rendet tesznek, amikor Hagyó Miklós felügyelete mellett jutottak idáig. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint egyébként nem megoldás, hogy a BKV felügyeletére egy új főpolgármester-helyettesi posztot hozzanak létre, mert ezen az alapon a többi között a közterület-felügyeletnél, vagy a gyógyfürdőknél is lehetne külön főpolgármester-helyettes, vagyis a fővárosi intézmények számát tekintve több száz ilyen poszt lehetne. Hozzátette: a legutóbbi információi szerint egyelőre Demszky Gábornál marad a BKV felügyelete, ami jól is van így.
Tarlós István azt is mondta: át kell alakítani a városüzemeltetés teljes szerkezetét, amire kész elképzeléseik vannak. Hozzátette: a BKV önmagában nem képes kimászni a helyzetből, a 2010 utáni időszakra pedig nincsen elképzelése a városvezetésnek. Úgy fogalmazott: a BKV működtetését csak a MÁV-val és a Volánnal együttműködve lehet megvalósítani.
(FH)
- BKV-botránysorozat: mégis a vezetés a vétkes?
- BKV-ígéret: mostantól másképp lesz
- BKV-milliók az „utasverő” cégnek
- Döntés várható a BKV felügyeletének további sorsáról
- Határozatroham a BKV-nál
- Kirúgták a BKV-tól Molnár Györgyöt
- Kocsis módosítaná az illetményrendszert
- Liberális ötletbörze: kormány alá rendelhetik a BKV-t
- Megint kiment 30 millió – nincs vége a BKV-botránysorozatnak
- Nem jutott dűlőre a fővárosi szociálliberális tandem BKV-ügyben
- Nem tudott a százmilliós végkielégítésről a volt BKV-vezér? (+videó)
- Távoznia kell a valótlan BKV-hír felelősének
Most, amikor a MÁV-ot és a BKV-t is mérhetetlenül kizsigerelték, ellehetetlenítették, gigantikus tartozásokba kényszerítették, akkor jó taktikai érzékkel ellenzéki oldalról választanak vezetőket. Ugyanis ezek a halódó cégek mostantól semmi támogatásra nem számíthatnak, ezért nagyon népszerűtlen intézkedésekre kényszerülnek, a MÁV-nál jelentős vonalmegszüntetésre, a BKV-nál még ennél is durvább dolgokra. Magyarul a balhét az ellenzéki oldalról választott vezetőkkel akarják elvitetni. Választási harc ez már a javából. Nem kellene ennek felülni, nem szabadna a vezetést elvállalni, vigyék csak tovább ballibék. Nyertes választás után majd úgyis sok mindent meg lehet változtatni.
VálaszTörlésEgyébként a BKV-nál kifizetett végkielégítések nagy többsége abból ered, hogy 2006-ban (Hagyó Miklós), illetve 2007-ben (Antal Attila) belépő új vezetés a korábbi menedzsment teljes cseréjét valósította meg. Miután azért mégis jogállamban élünk, ez a cél csak jelentős anyagi áldozattal valósulhatott meg. Természetesen Szalainé esete ebből kirívó, de nem szabad általánosítani.
VálaszTörlés