Blogarchívum

2009. május 24., vasárnap

Ukrán


2009. január 9. 20:54

 
Csermely Péter
Úgy fordult a kocka, drága, érctorkú Albán Úr, hogy rémesen hideg lett itthon, ezért borzongok, de megmondom magának őszintén, hogy igazságosan modern öntudattal teszem én ezt a fázást. Ahogy jöttek a hírek, hogy van elég gáz a fűtési fogyasztás céljára, én azonnal kikapcsoltam mindent a lakásban, még a szekrényajtó gombját is takarékra állítottam, hogy ne fogyaszszak véletlenül többet az elváratosnál. Dehogy aggódok, tudom én, hogy évekre elég a gázból kiépített készletünk, főképpen azért, mert a Gyurcsány Ferenc Miniszterelnök Úr okosan előre látta mindezt, és rengeteg gázt tett el tartalékba, egyébként ebből is látszik a különbség, harmatgyöngyházgyengéd Albán Úr, mert az Orbán Viktor nyilván örömtüzeket égetett volna a gázból, ha megbukott volna ősszel a Kormány, és akkor most aztán egy darabka sem lenne belőle, de szerencsére csalatkoznia kellett a tolvaj, gonosz disznajának. Tehát nem szükségből spórolok én, hanem ha mégis, esetleg, izé, tehát ha mégsem annyira sok pótgáz lenne, mint a Gyurcsány Ferenc Úr mondotta volt, akkor én legalább ne tetézzem a bajt. Mert ugye, lássuk be, aranyos Albán Úr, hogy előfordult már, hogy a Miniszterelnök Úr olyan szenvedélyesen harsogta az igaz beszédet, hogy közben valójában tévedett, talán a túlzásba vitt szenvedély miatt. Van gáz, meg lesz is, mert a derék oroszok nem hagynak minket cserben. Az ukrajnásokért viszont nem tenném tűzbe a kezem, igaz, most nem is tudnám, ugyebár, drága Albán Úr, valahogy én úgy vagyok huzalozva, hogy ezektől a narancssárgában politizáló népektől összerándulok, a Fidesz példája miatt persze. A sok gazember elzárta a csövet, amin az orosz küldemény száguldott felénk. Hát igen. Megnéztem a térképen, tényleg úgy áll a dolog, hogy amott vannak az oroszok, emitt meg mi, és közöttünk terjed el az Ukrajna. Régen nem így volt, de mondom is én már jó ideje, hogy az egész rendszeres változást csak az egyszerű népek bosszantására találta ki valaki, aztán most meg röhög a markába, hogy iderakta ezt az Ukrajnát a gáz útjába. Kérdés persze, hogy mit lehetne tenni. Én nem értek hozzá, de úgy gondolom, hogy úgy néz ki a helyzet, hogy jön errefelé a cső, és a tolvaj ukrán valahol odamegy, és elzárja benne a gázt, hogy törne le a keze annak a trógernek. Látszik, hogy arrafelé nincsen rendőrség, mert ez számomra amúgy bűncselekményi kategória, elakasztani a mások küldeményét. Úgyhogy azt kellene csinálni, hogy ilyen nagy markolókkal megemelni a csövet egész végig, jó magasra, és alátámasztani gerendákkal, hogy ott maradjon. És ha megy az ukrán, hogy elzárja, akkor nem fogja elérni a csapot, mert jó sokkal lesz a kézmagassága fölött. Ilyesmit kellene tenni, maradandó Albán Úr, vagy, ami egyébként még egyszerűbb, hogy teherautókkal áthozni Magyarországra a gázt, aztán a csövet otthagyni az ukrán bandának, hogy nézegessék, meg furulyázzanak benne, ha olyan a kedvük. Hát ilyen ötletekkel melegítem magamat, de lehet, hogy estére azért bekapcsolom a fűtést, hogy meglegyen a lakásban a megszokott, jó kis 32 fok, mert pillanatnyilag már annyira fázom, hogy huhukkolnom kell a körmeimet a hideg ellenében. Ezért aztán le is teszem, drága Albán Úr, kívánok magának jó sok hőmérsékletet.

Lejegyezte: Csermely Péter

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése