Blogarchívum

2009. május 24., vasárnap

Jóléti


2009. március 13. 00:00

 
Csermely Péter
Drága Albán Úr, bármi is legyen, én kitartok. Illetve nem kitartok, mert az nácias szóhasználat, hanem állom a sarat vitézül. Nekem a legfontosabb a kapitalizmus, így nőttem fel, pontosabban nem így nőttem fel, hanem éppen ellenkezőleg, de amikor a disznó Orbán Viktor a kapitalizmust kritizálja, akkor én kapitalista vagyok. Amikor részben lehetett, részben muszáj volt, akkor kommunista voltam, de ez ma nem korszerű, dialektikusan megváltozott a helyzet, mindenesetre a lényeg az, hogy legyen egy elv, ami mellett kiállunk, különösen akkor, ha az Orbán Viktor nekiáll fúrni-faragni azt a mi szép elvünket. De először hadd véleményezzem a bírónét, akinek volt képe megint szavaztatni magáról a Parlamentben. Hát jól megkapta, nem igaz, kerekded Albán Úr? Kevés örömre van okunk mostanában, de ez az volt a javából! Az a híres Orbán Viktória, vagy hogy hívják! Megjegyzem, aranyos Albán Úr, szólni kellene valami hatóságnak, mert botrány, hogy ennek a szélhámosnak az egyik felesége szőlővel üzletel, a másik meg dolgokat akar elbírálni. Tudom, hogy az Orbán Viktornak mindent szabad ebben az országban, de azért mégsem arab itt a többség, maga meg különösen nem, világszép Albán Úr, úgyhogy még a nagy Fideszes Elnöknek is legyen elég egy feleség, válasszon, a szőlős vagy az ítélős. Pláne ezekben a szegény időkben, borzasztó látni, haragra gerjedt kis Albán Úr, ahogy megy az ember az utcán, és hatalmas plakátokon könyörögnek sorra az 1 százalékért mindenki, állatmenhelyek, alapítványok, iskolák, na meg az SZDSZ. És akkor innen ívelnék vissza az eredeti felháborodásomra, miszerint a Fidesznek nincs programja. És még ezek akarnak kormányozni, drága Albán Úr, hát egyszer már volt ehhez idézőjelben szerencsénk, és annyi volt a program, hogy be akarták tiltani a Parlamentet három hetente. Bezzeg a baloldal, Albán Úr, bezzeg a baloldal! Nekünk aztán vannak programjaink! Itt vannak nálam lefűzve, mondom is a címüket: Jóléti rendszerváltás programja, Száznapos program, amiből mindjárt kettő is volt, Albán Úr, Európa terv, Lendületben az ország, A száz lépés programja, Útközben, Ötéves adócsökkentési program, Erős köztársaság, sikeres Magyarország, A kormányfő kilenc pontja, Új egyensúly, Őszödi elvek, Új Magyarország, Szabadság és szolidaritás, A kormányprogram kiegészítése, Új Magyarország fejlesztési terv Konvergenciaprogram, Szembenézés, Zászlóshajó programok, A kormányfő 48 pontja, Hétpontos köztisztasági csomag, Az új polgárosodás programja, Megegyezés, Új tulajdonosi program, valamint Új iskola, új tudás. És mondtam mindezeket a teljesség igénye nélkül, kedves Albán Úr, mert bizony előfordulhat, hogy menet közben még volt egy-két program, amire én véletlenül nem figyeltem fel, elsikkadt a hírekben, és ezért nem raktam bele a gyűjteményembe. Hát hol van itt a Fidesz?, kérdezem ironikusan. Hát sehol. Egyébként, aranyos Albán Úr, nekem az a meglátásom, hogy több programot most már mi se írjunk, hanem lassan el kellene kezdeni őket megcsinálni, egész az elejétől, tehát jöjjön most a Jóléti rendszerváltás programja, egyébként erre van most a legnagyobb igény, és diadalmenet lesz választás, én mondom magának.

Lejegyezte: Csermely Péter

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése