Blogarchívum

2009. május 31., vasárnap

A pünkösdi rózsa

 

A pünkösdi rózsa

 

A pünkösdi rózsa nyárban virágozik,
Az én édesem is /:akkor házasodik:/

Vaj' egyél, vaj' igyál, vaj' megházasodjál,
Más ember ajtaján /:ne orcátlankodjál:/

Nem eszem, nem iszom, meg sem házasodom,
Más ember ajtaján /:nem orcátlankodom:/

Mi vagyunk a rózsák, mi szeretjük egymást,
Szép piros hajnalban /:megöleljük egymást:/

Ha gondolod, rózsám, hogy megélhetsz vélem,
Fogd a jobb kezemet, /:úgy beszélgess vélem:/

S ha gondolod, rózsám, nem élhetsz meg vélem,
Fogd a bal kezemet, /:úgy búcsúzz el tőlem:/

A búcsú végére sírjon egyik szemed,
Sírjon mind a kettő, /:mint a záporeső:/

Napot is szeretem, holdat is szeretem,
De fényes csillagot /:leginkább szeretem:/

Szeretlek, szeretlek, mint a lágy kenyeret,
Sóhajtok éretted /:egy nap százezeret:/

Nem es sóhajtanék, ha nem szeretnélek,
De én úgy szeretlek, /:majd' meghalok érted:/

Vagy meghalok érted, vagy enyimmé teszlek,
Vagy piros véremmel /:földet festek érted:/

a pünkösdi rózsa kihajlott az útra
mind azt rikolytozza /:szakassz egyet róla:/

mer' én szakasztanék ha jóra találnék
vaj jóra vaj rosszra /:vaj hóttig bánatra:/

Forrás:

http://juteszembe.blogter.hu/267136/punkosdi_szepseg


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése