Blogarchívum

2009. március 15., vasárnap

A székelyek is megemlékeztek

Egy barátom hívott fel néhány napja telefonon: "Gyertek Udvarhelyre 15-én, mert nem hagyhatjuk, hogy ezen a napon csak az árulóké legyen Udvarhely, cselekednünk kell, most, vagy soha! "
Magyarországról öt autóval érkeztünk a székely anyavárosba, amely nem öltözött nemzeti színekbe sajnos ezen a márciusi napon. Csak elvétve lehetett piros-fehér-zöldet látni az utcákon, ablakokban. A város RMDSZ-es vezetése által meghirdetett hivatalos ünnepélyre a Fő téren került sor. 2-3000 lelkes "magyar" várta Bunta Levente és dr. Gyenesei István, a magyar kormány képviselőjének beszédét. A tér közepén több száz fős jól kivehető, a tömegtől különálló csoport Árpád-sávos, és nemzeti lobogókat lengetett. Bocskaiban, székelyruhában, kokárdával.
Amikor a műsorvezető felkonferálta Bunta Leventét, rövid fütyülés és bekiabálások után a csoport hátat fordított, és kivonult az ünnepély helyszínéről, le a tér másik felén lévő Turul szoborhoz. Az ősi, magyar jelkép talapzatán elhangzott Reményik Sándor vers után koszorút helyeztünk el és könnyező szemekkel elénekeltük a Székely Himnuszt. Sok döbbent tekintet kísérte e "külön" ünnepséget, volt néhány bátorító pillantás is, amely bíztató lehet a jövőre nézve.
Több civil ruhás "ünneplő" látható zavarodottsággal kapkodott telefonja után, utasítást várva a követendő eljárásra. Végül is nem történt semmi rendkívüli Székelyudvarhelyen, március 15-én. Ahogy évtizedek óta nem történik semmi. Csak fogyunk, engedünk, és marakodunk. A Turul szobornál elhelyezett koszorún ez áll: Székely Ellenállás. Néhány tucat ember akarata. Isten legyen velük.
Rába Kálmán, Kaibinger Gergő
Jobbik, Kőszeg

6 megjegyzés :

  1. Én is itt álltam, családostól:-))
    Eljöttünk onnan, mikor a kommunista szocik kezdtek hülyeségeket beszélni:-) Sajnos túl kevesen voltunk kint, ez már Rmdsz ünnep volt, csak mi mentünk ki az ellenállók közül.Kösz hogy feltetted a képeket, mindenki ismerős:-) Majd teszek én is fel:-)

    VálaszTörlés
  2. Jól van, János, megnézem majd. :-)

    VálaszTörlés
  3. Én a gyerekekkel voltam kint és elég hátul érkeztünk:-) De ott voltunk!

    VálaszTörlés