Blogarchívum

2008. október 28., kedd

Kolesza Mihály: Székely kesergő


Én nemzetem, Magyar népem
Te ellened mit vétettem ?
Tőled pofont miért szenvedtem ?
Immár felelj meg én nekem.
A végekre strázsát álltam
Nemzetemre úgy vigyáztam
Török, tatárral harcoltam
Magyar királyt béfogadtam
Országunkat pribék tolta
Nemzetünket szétszabdalta
Magyar voltam, román lettem
Erről én már nem tehettem
Nyolcvan éve nyögjük a bajt
Mégse tagadjuk a magyart
Megtartottuk őseinket
Ápolgatjuk temetőnket
Magyarságot akartunk most
Hogy ne mondják ránk a bozgort
Elzavartál, mint rühes kutyát
Kiadtad a székely utját
Esik itt kint, nagyon fázom
Nem tagadom magyarságom
Azt kértem csak, védjél már meg
Esernyővel kínáltál meg
Én nemzetem, magyar népem
Ezt én rólad nem képzeltem
A székelység mégsem lesz más
Lesz még magyar feltámadás

3 megjegyzés :