Blogarchívum

2012. október 25., csütörtök

Emlékgyűjtemény 2006. október 23-ról

2006. október 23.

A FIDESZ-megemlékezés után, úton a Deák téri metró felé, égnek törő füstcsík a Bárczy István – Károly körút sarkán, legtöbben valamilyen 56-os performance-nak gondoltuk. Másodpercekkel később kitört a pánik, figyelmeztetés nélkül, a semmiből megindult a lovasroham. Később hallottam, állítólag egy elkötött tank miatt. Lovakkal próbálták talán visszafoglalni? De miért kellett a Zsinagógáig beszáguldani a békésen hazafelé tartó tömegbe? Több kép ezután nem készült, mert a könnygáztól részint nem láttam semmit, részint sokadmagammal a lovasattack és a könnygáz elől bemenekültünk egy körúti házba. Minél beljebb a lépcsőházba! Fel a lépcsőn! Ne lássák a rendőrök, hogy itt vagyunk! Félelem.
Amikor kimerészkedtünk az utcára, az attack előttig ott posztoló rendőrök (a Zsinagógánál amúgy ők már bútordarabnak számítanak) már nem voltak sehol, síró, hitetlenkedő, értetlen arcú emberek viszont mindenütt. A Dohány utca sarkán álló egyszál mentő előtt tömeg gyülekezett, káosz mindenhol.
És utána újra kezdődött minden. Ekkor én már siettem a nagykörút felé, augusztus 20. után ezt is túléltem.
Legközelebb tömegrendezvényre csak rohamsisakban, sárga mellényben, sajtóigazolvánnyal a nyakamban, rendőri biztosítás mellett megyek ki. Csak tudnám, tőlük ki fog megvédeni?
És egyáltalán nem vagyok vicces kedvemben.
Kiss János
mkdsz.hu

Kapcsolódó cikkek

Október 23. az európai közösség ügye
Magyarország útja az ólomtól a gumilövedékig
Minő anakronizmus
Október 23-a a moszkvai november 4-ének főpróbája volt?
Kiadhatók-e a rendőrségnek a sérültek adatai?
Magyar vér - Gumibot, gumilövedék
Egy csöndes bolond jelvénye
Még mindig: október 23.



 
 
https://www.google.hu/search?num=10&hl=hu&site=imghp&tbm=isch&source=hp&q=2006+okt%C3%B3ber+23&btnG=Keres%C3%A9s+k%C3%A9p+alapj%C3%A1n&gbv=2&biw=1024&bih=630&sei=vmyJULeYLca1tAaSs4CwBg


 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése