http://mno.hu/lanchidradio/hangyatol-a-coopig-1049293
Adás:
2012. február 7. kedd 13.05
2012. február 7. kedd 22.05
A szövetkezetekben nagy lehetőségek rejlenek, állítja mindenki. Magyarországon mégis mintha nehezen alakulnának a formációk. Pedig nálunk már 1881-ben volt gazdasági „összekapaszkodás”, akkor Gazdakörnek hívták, az idei évet az ENSZ a Szövetkezetek Nemzetközi Évének nyilvánította. A világszervezet szerint a Földön 1 milliárd ember tagja valamilyen szövetkezetnek, mert megéri neki másokkal együtt beszerezni, termelni vagy eladni. A világkampány vajon hogyan hat a magyar szövetkezési kedvre?
A stúdióban Farkas Tamás elnök, Országos Szövetkezeti Tanács
Büntetés vagy kettős mérce?
„Aki nem európai módon viselkedik, ezt kapja.”
Egy internetes összefoglalóban Inotai András közgazdász a fentiekkel indokolta a Malév leállását. Róna Péter közgazdász viszont azzal, hogy nem volt nyereséges a cég, helyes, hogy bezárták. A harmadik közgazdász, Pogátsa Zoltán a hazai kapitalizmus újabb koporsószögeként értékelte a lépést. Ugyanakkor friss adatok vannak arra, hogy az EU más országok más állami cégeinek állami támogatását nem minősíti versenytorzítónak. A francia, a görög, a belga és a német posta például jelentős euró milliárdokat kaphatott államától. Hogyan kell ezeket értékelni? És nálunk miért vetnek keresztet a közgazdászok egy közvetve és közvetlenül 30 ezer főt foglalkoztató cégre?
A stúdióban Hossó Andrea közgazdász
Akkreditált Innovációs Klaszter. Három idegen szó, és egy nagy lehetőség azoknak a közösen dolgozó cégeknek, amelyek együttműködve fejlesztenek exportképes, innovatív termékeket.
A telefonnál dr. Novák Csaba igazgató, Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. és
dr. Szekeres György, Biotechnológiai Innovációs Bázis Klaszter, Pécs
Szerkesztő: Kovács Anita
E-mail cím: szaldo@lanchidradio.hu
" Ugyanakkor friss adatok vannak arra, hogy az EU más országok más állami cégeinek állami támogatását nem minősíti versenytorzítónak. "
VálaszTörlésEz a szokásos fidesz-es érzelemfakasztó reakció. Pedig a válasz pofonegyszerű (ne tudná az, aki ezt feltette?), a légiforgalom nem közösségi szolgáltatás, így versenyszférának minősül (még akkor is, ha állami cégról van szó) és ezért a közvetlen állami támogatás tiltott. A postai szolgáltatással (és pl. a közösségi közlekedéssel) más a helyzet.
Hamarosan kezdődik a műsor, meghallgatom. Kovács Anita műsorai rendszerint érdekesek, és kellőképpen pragmatikusak. :-)
VálaszTörlés