Összesen ezer kilométer hosszú vasúti hálózatot számol fel a román kormány az állami vasúti társaság (CFR) veszteségeinek csökkentése érdekében. Anca Boagiu román közlekedési miniszter hétfőn elmondta, hogy Romániában jelenleg összesen ezer kilométert tesznek ki azok a vasútvonalak, amelyeken egyetlen vonat sem közlekedik. A tárcavezető szerint ennek a hálózatnak a fenntartása nem indokolt, az államnak nincs is pénze a karbantartásra.
A román kormány átfogó reformot tervez az állami vasúthálózatban, aminek első lépése lesz az ezer kilométernyi vonal felszámolása. A tárcavezető elmondta, hogy a jelenlegi romániai vasúthálózat több mint 20 ezer kilométer hosszú, de az állam kezelésében lévő vasútvonalak hossza 15 ezerre fog csökkenni, hiszen 6 ezer kilométernyi pályavonalat privatizálnak majd. Ez utóbbiak kihasználása és karbantartása a tervek szerint magánvállalatokra hárul, így az állam jelenlegi karbantartási költségei várhatóan csökkennek.
A román kormány a Nemzetközi Valutaalappal kötött megállapodás keretében vállalta ezt a reformtervet. A február közepén nyilvánosságra került, a román kormánynak az IMF-hez intézett szándéklevele szerint az ezer kilométer vasútvonalat augusztusig szüntetik meg.
Románia sikeresen lezárta az IMF-el 2009-ben kötött többoldalú nemzetközi készenléti hitelmegállapodását, és újabb kétéves, úgynevezett elővigyázatossági hitelszerződést kötött a washingtoni pénzintézettel. Ez utóbbi értéke 3,6 milliárd euró, ami jóval kisebb a korábbi 12,95 milliárd euró IMF-hitelhez képest.
Veszélyben van a Székely expressz végállomása?
VálaszTörlés"Anca Boagiu román közlekedési miniszter hétfőn elmondta, hogy Romániában jelenleg összesen ezer kilométert tesznek ki azok a vasútvonalak, amelyeken egyetlen vonat sem közlekedik. "
VálaszTörlés- Vélhetően ott szüntetik meg, ahol már nincs vasúti közlekedés.
Szerintem a Székely expressz végállomására sem közlekedik ma vonat.
VálaszTörlésMost már a Felvidéken is. :-((
VálaszTörlésPersze, ha belegondolunk, hogy a személygépkocsik száma mennyit növekedett az elmúlt 20-30 évben, akkor ezen nem lehet nagyon csodálkozni. Egy bizonyos utasszám alatt ugyanis a tömegközlekedés vagy fenntarthatatlanná, vagy az utasok számára megfizethetetlenné válik. A nosztalgia jó érzés, de a realitásoktól azért nem szabad elszakadni.
VálaszTörlés