Blogarchívum

2010. december 27., hétfő

Néhány jó hír :-S

Gigantikus tervek a Balaton déli partjánál

 

Évi másfél millió látogatót vonzó élményparkot is építene a Balaton déli partján az elmúlt hetekben megalapított Magyar Turisztikai Holding Zrt.

Emellett extrémsportpark, borhotel, luxusapartman-komplexum is szerepel a társaság elkövetkező 10 évben megvalósítandó turisztikai fejlesztései között – tudta meg a Világgazdaság.

A fejlesztéseket a Balaton fejlesztési program alapján hajtanák végre és bevonnák a Hunguest Hotels szállodaláncot is. A tó környéki tervek sarkalatos pontja a sármelléki Fly Balaton nemzetközi reptér bővítése. Középtávon az évi utasforgalmat a jelenlegi 20-25 ezerről 300 ezer főre növelnék.

(FH/Világgazdaság)


Az igazán nagy pénz a tanulmányokban volt - Jöhet a feljelentés



Feljelentéssel zárulhat a belső vizsgálat a Magyar Közútnál. Az előző vezetés alatt történt visszaélésgyanús ügyeket a hírTV tárta fel. Az egyik beszállító cég vezetője szerint 800 ezer forintos gépeket majdnem négymillióért vette meg az állami cég, amiből félmilliót a vezetőknek kellett visszaosztani.

Az egyik beszállító cég vezetője október végén mondta el a Célpont című műsorunknak, hogyan működött a kenőpénzes rendszer az állami cégeknél. A férfi üzlettársa éveken keresztül állt szerződésben a Fővárosi Közterület-fenntartóval és az állami tulajdonban álló Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel.

– Előre meghatározott, hogy egy 800 ezer forintos gépet 3 millió 800 ezer plusz áfán kell bevinni, és abból visszajut körülbelül 500 ezer forint zsebbe – fogalmazott a cégvezető.

Az igazán nagy pénz a tanulmányokban volt, amelyeket az autóvillamossági vállalkozástól rendelt meg az előző ciklusokban a gazdasági tárca felügyelete alá tartozó Magyar Közút. A hírTV-nek nyilatkozó cégvezető azt mondta: kétszer 15 millió forintot utalt el a Magyar Közút egy tanulmány elkészítéséért, holott a cégnél nem is volt olyan alkalmazott, aki meg tudta volna azt csinálni, végül megbíztak egy embert, aki 600 ezer forintért elkészítette nekik.

A Magyar Közút Zrt.-nél azóta lezárult a belső vizsgálat.

„A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2010 júliusában kinevezett új vezetése átvilágította a cég addigi tevékenységét. A belső vizsgálat a közelmúltban lezárult, annak eredményét továbbítottuk az illetékes szerveknek, akik ezután megtették, illetve megteszik a szükséges lépéseket” – mondta el a hírTV-nek Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetője.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a belső vizsgálat milyen szabálytalanságokat tárt fel, és azt sem, hogy annak eredményét hova továbbította a közút, a Budapest Rendőr-főkapitányságra eddig nem érkezett feljelentés.

hírTV


A dudarit nem megoldás



Csökkent a vörösiszap felszíni vizekbe történő bemosódásának veszélye, mert kedvezőek voltak az időjárási viszonyok – közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF). A katasztrófavédelem szerint azonban továbbra sincs lehetőség a szennyezett területek dudarittal való közömbösítésére.    (?)

A tájékoztatás szerint a régi vasúti töltéstől északra található területről, valamint a régi vasúti töltés és a dolomitos út közötti területről eddig 850 köbméter iszapos anyagot szállítottak a depók területére, és folytatódott az új vasúti töltés, a műút és Kolontár közötti területen is az iszappal szennyezett föld összegyűjtése. Folytatódik az útvonalak és a vízelvezető árkok javítása is, és dolgoznak az épülő zsilipnél a zsaluk kiemelésén és a végleges meder kialakításán is.

Az ÁNTSZ folyamatosan ellenőrzi az ivóvíz minőségét, és adataik szerint a víz biztonsággal fogyasztható. A kolontári hídnál az elmúlt négy napban 8,83 és 8,17 közötti pH-értéket mértek a Torna-patakban, míg Devecsernél átlagosan 8,03 volt a pH-érték.

Az OKF beszámol arról is, hogy a tulajdonosok közül 90-en új építésű ház, 85-en pedig használt lakás vásárlása mellett döntöttek. Közülük tízen már aláírták támogatási szerződésüket, a többiek pedig gondolkodási időt, vagy egyedi elbírálást kérnek, mivel még nem tudták eldönteni, hogy a kárenyhítés melyik formáját vegyék igénybe.

(FH)


Emelkedik a jövedéki adó, drágulnak a dohánytermékek



Átlagosan 16 forinttal emelkedik jövőre a cigaretták jövedéki adója, míg a sodrós dohány esetében 23 forintos drágulás várható az Országgyűlés által novemberben elfogadott új adó- és járuléktörvények értelmében. Az áremelkedés várhatóan néhány hónapon belül érzékelhető lesz a piacon is. Az adóemelés oka az uniós adóharmonizáció, amelynek értelmében 2018-ra azonos szintre kell hozni a tagállamokban a dohánytermékek jövedéki adóját.

A cigaretta összes kategóriájára vonatkoztatva átlagosan 16 forinttal emelkedik január elsejétől a jövedéki adó mértéke, míg a fogyasztási dohány kategóriában 23 forinttal nő a minimum jövedéki adó 40 grammos kiszerelés esetén - erősítette meg a Független Hírügynökségnek Németh Ferenc, a Philip Morris Magyarország Kft. vállalati kapcsolati igazgatója. Mint mondta, ezt követően a gyártók egyedi döntése lesz, hogy az adóemelés hatását mikor hárítják át a vevőkre. Mivel azonban szigorodtak a készletfelhalmozást megakadályozó szabályok is, az új árak 1-3 hónapon belül megjelenhetnek a piacon - mondta Németh Ferenc.

Az adóemelkedés hátterében az uniós harmonizáció áll: 2018-ra ugyanis azonos szintre kell hozni a dohánytermékekre kivetett jövedéki adót az egyes tagállamokban. A szabályok értelmében a cigaretta jövedéki adója a korábbi ezer szálankénti 64 euróról 90 euróra emelkedik, a teljes jövedéki adóterhelésnek pedig el kell érnie a kiskereskedelmi ár 60 százalékát, a jelenlegi 57 százalékkal szemben. Magyarország 2018-ig kapott haladékot a teljes adóösszeg elérésére, így a derogációs időszak alatt minden évben folyamatosan emelkedik az adóteher.

Az uniós harmonizáció célja elsősorban a tagállamok közötti jelentős áreltérések felszámolása, hiszen a régebbi tagországokban jóval magasabbak az árak a keleti országokban jellemzőnél, ami kedvez a feketepiacnak. Emellett a jogalkotók visszatartó hatást is remélnek a drágítástól, ám a tapasztalatok szerint az áremelkedések hatására a cigarettafogyasztók általában nem hagynak fel a dohányzással, hanem olcsóbb termékekre váltanak.

(FH)

2 megjegyzés :

  1. "Gigantikus tervek a Balaton déli partjánál"

    A Velencei tó és a Hajógyári sziget után újabb próbálkozás?

    VálaszTörlés
  2. A hír engem is meghökkentett kissé. Merthogy Sukoró nem jó, Hajógyár nem jó, de a Déli Part, -az igen?!
    Mi a szösz?!

    VálaszTörlés