Blogarchívum

2009. november 7., szombat

Álmos fejedelem 777

Rating:
Category:Books
Genre: History
Author:Kubinyi Tamás
Beszélgetés Kubínyi Tamással, az Echo TV műsorvezetőjével, több nagy sikerű történelmi könyv szerzőjével legújabb munkájáról, az Álmosról írt hétkötetes ismeretterjesztő sorozatról:

http://caca4.multiply.com/journal/item/375/375

Álmos az, aki a magyarság történetének legnagyobb döntését meghozta - beszélgetés Kubínyi Tamással

Részlet:

"...Utólag derült ki, hogy pontosan hét könyv és hetvenhét fejezet készült 777 ábrával, ezért választottam azt a formát, hogy hét könyvben jelenjen meg Álmos története. A bűvös számok használatában szándékosság nem volt, aki tudja, mit jelent ez, az nálam többet vesz észre. .."

"- Az Álmos személye és kora körüli tényeknek az elhallgatásában nincs különbség, így tett az osztrák, így a két háború közötti formális királyság, később a szélsőbal diktatúra és a nyomdokába lépő hatalom. Az ilyen dolog mindig érdekes és tanulságos, ezért kerestem, és sok dolgot találtam. A történésztársadalom ma is két részből áll, a hivatásosok őrzik a finnugor dogmát, számukra Árpád még úgy-ahogy kutatható, de Álmos már nem, tehát pontosan itt van az engem érdeklő határ. A perifériára szorított, emigrációba kergetett nemzeti gondolkodású történészeket mindig is foglalkoztatta a hivatalból kutathatatlan Álmos-rejtély. Dümmerth Dezső, Zajti Ferenc, Padányi Viktor, Zakar András és sokan mások számos bizonyítékot, igazságot, továbbgondolásra érdemes felvetést fogalmaztak meg Álmossal és korával kapcsolatban, miközben a mindenkori főállású szakember – nem hivatásos kutatót mondok – a legkomolyabb munkáikat is lesöpörte az asztalról. Ennek oka van, komoly ember ilyet egyetlen okkal tesz: életbevágó utasítást, parancsot hajt végre. Az pedig, aki saját szakmájában a fensőbbségnek való megfelelés, a jól fizető állás megtartása érdekében tényeket hallgat el nemzete elől, nos, az szép szóval semmiképpen sem írható le, de hivatásos kutatónak is csak korlátos jelzővel nevezhető, sokkal inkább egy másik fogalomra, a megélhetési bűnözőre emlékeztet. Tehát komolytalan kutatók töltik be a legfontosabb tisztségeket! Ez a rejtély vitt tovább. "

7 megjegyzés :

  1. Érdekesnek ígérkezik, már megrendeltem.

    VálaszTörlés
  2. Nem emlékszem pontosan, de az Arvisurában hosszasabban olvastam Álmosról. "Beavatott" volt, ha jól emlékszem, nem tudom hány "karéjos".:-) Eszemben is volt egy darabig, hogy megosztom Veled, szerintem igen érdekes.

    Örülök, hogy egyre többen foglalkoznak ezzel a témával.És végre nem a dogmatikussá vált finugrisztika a zsinórmérték.

    VálaszTörlés
  3. Az az érdekes, hogy eredetileg én is így láttam írva, aztán egyre gyakrabban maradt ki belőle a D betű. Hm...

    VálaszTörlés
  4. Vannak, akik külön foglalkoznak vele, majd megnézem az előadásaikat, és akkor biztos én is okosabb leszek.:-)

    VálaszTörlés