Blogarchívum

2008. december 9., kedd

Érik a cseresznye - Csángó dal




Köszönet érte phiadogtaynak

Csángó népdal

 

Érik, érik a cseresnye,
Kondorodik a
levele hej hej hej
Minél inkább kondorodik,
Annál inkább pirosodik hej hej
hej

Megfogtam az ökör (eke?) szarvát,
Szántsam fel e kertem (alját)
hej hej hej
Hogy ne nőjjön gyalog bodza,
Gyalog bodza kerti rózsán hej hej
hej

Kerti rózsám hajlonkozik,
Én szeretőm gondolkozik hej hej
hej
Minél inkább gondolkozik,
Annál inkább pirosodik hej hej
hej

13 megjegyzés :

  1. BE SZÉP!
    Köszönöm szépen!
    Linkké változtatom!.)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nagyon szépek, és ügyesek a lányok!

    VálaszTörlés
  3. Kerti rózsám hajlonkozik.....Milyen szép szó is! Ízlelgetem!

    H a j l o n k o z i k !

    VálaszTörlés
  4. Mindig ilyenkor ébredek rá a nyelvünk gyönyörűségére - nem a hírolvasó bemondók, és a kereskedelmi média botcsinálta riportereinek szavai alapján.

    VálaszTörlés
  5. Katinka, kedves, MOST tedd föl a nekem három éve elküldött csángó imát, a mindnyájunk gyönyörüségére.

    VálaszTörlés
  6. nice song although i am not understand

    VálaszTörlés
  7. This ist Hungary. This ist wery nice.

    VálaszTörlés