Blogarchívum

2008. október 27., hétfő

KURULTAJ - VÁSÁR 2008.augusztus




11 megjegyzés :

  1. CSupa-csupa ékszer!!!
    Bármelyiket elfogadnám...

    VálaszTörlés
  2. Ebben az üstben készült az étek a Kurultaj vendégei számára. Nyers Csaba tulajdona. :-) Pontos mása a régi hun főzőüstnek.

    VálaszTörlés
  3. Ilyen elkelne minden nagycsaládosnál. Hol lehet melegíteni ? A tűzbe kell állítani ?

    VálaszTörlés
  4. Ahogy elnézem a képen, nyilván a tűzbe, vagy a parázsba kell állítani, mint régen a lábast . Azért hívják így, mert négy régen lába volt. Másik eszköz, amire üstöt, ilyesmit helyeztek, az egy négylábú keret volt, amolyan közepén lyukas zsámoly-féle , azt én "tűzikutya" néven ismerem, de volt több elnevezése is.

    VálaszTörlés
  5. Az én exem díszműkovács iparművész, aki maga is készített kovácsoltvas tűzikutyákat. Ezt helyezték a kandallókba és a hasábfákat erre támasztották, hogy huzat legyen alattuk, a tökéletesebb égést biztosítva. Az itt látható üstnek is van "lába", gondolom a köré tették a tüzelőt és így melegedett, főtt meg benne az étel... :))

    VálaszTörlés
  6. Igen, Anyusch, látszik rajta a tűz nyoma.

    VálaszTörlés
  7. Egyébként gyönyörű darabok mind, én is bármelyiknek tudnék örülni... :)

    VálaszTörlés
  8. Ez egészen egyszerűen fantasztikus!!!Láttam már ennek a jóembernek a munkáit, de nem lehet betelni vele.

    VálaszTörlés
  9. Szívesen kipróbálnám egyszer a faragást. De nagyon ügyetlenül bánok a bicskával, késsel.Szörnyen vágok még kenyeret is:-(

    Nagyon szép.

    VálaszTörlés
  10. Gondolom, ott voltál és személyesen készítetted a képeket?
    Állítólag rengetegen voltak...

    VálaszTörlés
  11. Ki tudja? Ha már a kenyérbe is mintát faragsz? ;-))
    Hátha a kőrisfával jobban bánnál. ;-))

    Nem, sajnos, ezek a fotók is a KURULTAJ honlapján voltak, és a Minden Ami Magyar-on. Onnan csentem.
    A szívem szakadozott, de itthonról figyeltem az eseményeket. :-(

    VálaszTörlés