Blogarchívum

2008. szeptember 20., szombat

Orbán Éva: Ott voltam a Szabadság téren


A Hõsök terérõl a kis földalattival mentem a Szabadság térre, szerettem volna fotókat készíteni a tudósításomhoz.

Mivel így jóval korábban odaértem, mint a tüntetõk, alkalmam volt a környéken részben körülnézni. A Kossuth tér hermetikusan el volt zárva a Szabadság tértõl. Rengeteg rendõr, rendõrautók és teherautók mindenütt. A Nádor utcán át szerettem volna eljutni a Kossuth térre, de erre nem volt alkalmam, minden sarkon rendõrcsoportok voltak. Ekkor már ott befejezõdött a tüntetés, és a Kossuth téri tüntetõk egy része a Nádor utcán , a TV épülete mögött, nyílván haza igyekezett, de egy részük a Szabadság tér érintésével, ahová nyugodtan be is lehetett térni. Feltûnt, hogy több 2-3, 4-5 fõs csoport a chartás tüntetésrõl betért a Szabadság térre, leültek a padra, vagy ácsorogtak, ill. bementek a téren található kis vendéglátó épületbe.
Számomra egyértelmû volt, hogy ebbõl problémák lehetnek, netán provokátorok lehetnek köztük. Még szóltam is róla Gonda Lászlónak....
Folytatás: Cikket megtekintheti itt.

35 megjegyzés :

  1. Köszönöm szépen Ólevendula!
    Echo tv-t tudod fogni az interneten? Küldj egy linket, ha igen!

    VálaszTörlés
  2. Sajnos, nem tudom élőben fogni. Az archivumát sikerült megtalálnom rajta. :-(
    Ígérem, holnap utána kutakodok, hátha több is telik tőlem. :-)

    VálaszTörlés
  3. Tudtommal nem müködik az Archívum, amióta országszerte sugároz.
    Kábelcsomagban megrendelhetö, s akkor van egyenes adás. A legnívósabb e pillanatban, csak ajánlani tudom. A hírTV, csintalanokkal, messze elmarad mára töle színvonalban.

    VálaszTörlés
  4. Nekem a "rendes" TV-n bejön. De valami vételi lehetősége tudtommal van az interneten, csak most már az orrommal verem a billentyűket... ;-))

    VálaszTörlés
  5. Volt, egy idöre megszünt. Akkor lehetett az archívumából is letölteni. Lehet, hogy visszaállt volna a régi világ, csak én nem próbáltam...?
    Lecsukódik már a szemem nekem is.

    VálaszTörlés
  6. Nem tudtam mi volt az a cipővel való dobálózás!

    Most már értem!

    VálaszTörlés
  7. Analógia a világ legnagyobb Holocaust-emlékmüvére, a Duna-parti bronzcipökre, amelye 50 méteren át húzódnak - gondolom én. Nem nézek utána, kinek a müve, eröltetem az agyam, a keresztnevére emlékszem: Béla, s fotósa, filmese volt az elsö magyar szépségkirálynönek, majd gipszbe is öntötte, mielött a lány, 1985 táján, 15 évesen odadobta az életét.

    VálaszTörlés
  8. Én délután 3 és 4 óra körül próbáltam körüljárni a teret, de engem sehol sem engedtek át. A Bank utcánál próbáltam a térre bejutni, majdnem sikerült is, de kifelé jöttek és utánam szóltak, hogy hová megyek, forduljak vissza. A Nemzeti Bank előtt gyerekek álltak, valamilyen rendezvény résztvevői lehettek, néhány felnőtt felügyelete alatt. A Szentkorona utcán át tudtam a Bazilika felé menni, ahol esküvő volt. Úgy összességében alig lézengtek emberek a környéken. Miután a Deák tér felé votl szabad az út, hazamentem.
    Ami pedig az EchoTv-t illeti, működik az archívum, de nagyon macerásan lehet előhívni. Egyenes adás nincs, amióta minden kábeltévés csomagban benne van, vagyis országosan fogható már attól függően, hogy melyik kábeltársaságnak vagy az előfizetője és melyik programcsomagot vásárolod meg. Az alapcsomagban nincs benne azt hiszem egy társaságnál sem.

    VálaszTörlés
  9. Amit Orbán Éva leírt biztosan így igaz, én a tüntetők megérkezése előtt jöttem el onnan. Amiről ő beszámol, azt én már otthonról, a HírTv adásából láttam.

    VálaszTörlés
  10. :D :D :D Én meg este a Hír Tv-n azt láttam, amikor a Nyugati környékén tétován keresgélt a "haderő" valami járókelő-félét, aki meg lehetne rohamozni, de nem talált...

    Itt volna 3 link az ECHO TV-hez, hátha valamit lehet rajtuk "egerészni":
    http://www.echotv.hu/
    http://www.echotv.hu/index.php?akt_menu=38&musoraz=23
    http://www.echotv.hu/index.php?akt_menu=38&kapcsvid=y&musoraz=73

    VálaszTörlés
  11. Azért volt a HírTv-ben is akció, többször megszakították a műsort rendkívüli hírekkel. Krakkó Ákosnak is futnia kellett a rendőrök elől... Mutatták a Podmaniczky térről a Deák tér felé nyomulást is, ahogy a lézengő tüntetőket az Andrássy útra terelték. Ekkor vetették be a vízágyút is. Na jó, a tüntetők felszívódtak, lényegében csak a csapatmozgásokat lehetett látni, ellenállókat alig. Aztán teherautóra szállt a "fekete sereg" és irány az Oktogon. A többi már csak ismétlések sokasága volt. Most éppen megint híreket nézek, itt azt mondják 5 rendőr sérült meg. Civil egy sem? Érdekes! Ez a HírTv híradója volt most 15 órakor. Azért köszi a linkeket Ólevendula.

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm! Nagyon hálás vagyok, hogy feltetted ezt. Ez egy tökéletesen korrekt beszámoló volt. Magam is ugyanezt láttam. Amit mindehez hozzáfűznék: Én már eleve lefújtam volna a rendezvényt a kezdés előtt, ugyanis teljesen nyilvánvaló volt, már a Hősök terén is, hogy a rendőrség nem a rendezvény biztosítására van ott, hanem tömegoszlatásra készültek a vicsorgó droidok. Ilyen értelemben be is jött amitől tartottam, valami nagy durranásra készülnek. Bár a beszámolókból nem sok elfogott személyről hallani, de tartok tőle, hogy sokkal többen vannak odabent. A rendőrség úgy tűnik, rendszert akar csinálni a jobboldaliak rendezvényeinek szétveréséből. Mindezért landolt egy csapat rendőr fején egy kisutcában az általam hozott cipőpár.
    Láttam viszont egy néhányszáz fős tömeget, akiket az Andrássy úton nyomtak a rendőrök a Hősök tere felé. Mikor túljutottak a November 7. téren, akkor előttük nagy erőkkel lezárták az utat a Köröndnél. Nem vártam meg a fejleményeket, de aggódom, hogy ott mik történtek.

    VálaszTörlés
  13. Az Izabella utcánál volt egy kis csetepaté, a fiam ott lakik és este indult munkába. Hosszasan nem engedték semerre se, de végül sikerült kijutnia - nem tudom merre - a kétoldalt teljesen lezárt utcából. Annyit mesélt, hogy ott már kölcsönösen hergelték egymást a tüntetők és a rendőrök, de ez utóbbiak voltak többetn, mert teherautóval hozták az utánpótlást. Egynek örülök, hogy a gyerekemnek sikerült kereket oldania épségben.

    VálaszTörlés
  14. Tamás, Lelkem, a milyen téren ? Egészen elhültem, még a dátum hallatán is...olyan jó volt feledni...tüneményes elszólás, annyi szentigaz. Töled nem veszem rossz néven. Katicabog.

    VálaszTörlés
  15. Katicabogár, tökéletesen illik az ottani hangulathoz a "nov. 7."
    Azért ez a bolond Freud tudott valamit. ;-)

    VálaszTörlés
  16. Persze, persze! Ez irónia volt az eseményhez igazítva. :-))) Egyébként olyan is van, hogy a Gorkij fasorban parkoltam le, és annak pl. nem tudom a mostani nevét. :-(

    VálaszTörlés
  17. Aranyos Ólevendulám, de fején találtad megint a szeget...! Hát persze, hogy ez Tamástól freudi elszólás volt, a szeptember 20.-ai történések a régi idökre emlékeztették ! A Téli Palota, Szmolnij, Gyekabristák, Auróra, puccs puccs hátán, eröszak eröszak hátán...Mostantól akár ismét lehet Nov.7.-tér az Oktogonból...

    Látod, én sem tudom, hogyan hívják a Gorkíj-fasort ? Lehet, hogy Gorkíj-fasor ? Ma ismét kezembe vettem Szolzsenyicin Gulag-elöszavát, ahol éppen Gorkíjra és társaira emlékezik, micsoda kártékony tetük voltak.

    VálaszTörlés
  18. Hmmm... :-)))
    Igazából Freudon is csak mosolyogni tudok. Ugye nem tévedek, ha azt mondom, hogy neki minden gondolata onnan kezdődött, hogy egy gyermekkori szexuális trauma...?

    VálaszTörlés
  19. Tamás, ezt a kis elszólást ne dramatizáld, ne vonj le Magadra nézvést messzemenö következtetéseket, hiszen láthatod, milyen jót derültünk rajta, én pedig nyomban politikai polémiát faragtam belöle Ólevendulával közösen.
    Dehogyis Freud beszélt Belöled !

    Igen, ö vezette le cselekedeteinket a szexualitásunkból, a pszichoanalízis atyja. A leghíresebb, de közel sem a legjobb pszichológus.

    VálaszTörlés
  20. :-)))
    Más: Azért szép lassan mindenhonnan felvetődnek azok a témák, amik gondolatok bennem is felmerültek az eset kapcsán. Ennek nagyon örülök, bár már alig hittem benne.

    VálaszTörlés
  21. Hát, tudod Tamás, az ő okfejtései alapján néha csakugyan azt gondoltatja velem a kisördög, hogy ő maga is egy szexuális trauma eredménye.;-)))

    VálaszTörlés
  22. Már csak azok a témák merülnek föl: a legégetöbb, legfontosabb hazai történések körül döngünk, mint az öszi méhek.
    Hülye, semmitmondó témákat infantilisan körüljárni, ma - egy luxus.

    VálaszTörlés
  23. Azóta olvastam Orbán Éva egy harmadik mutációját is, ahol a legdrámaibban írja le a történéseket: valószínüleg a valóságot tárja föl.

    VálaszTörlés
  24. Ebben igazad van, de nem mindenki cselekvőképes. Ezt el kell fogadni. Én szívesen cselekednék, a magam képességei szerint, de ehhez is hiányzik valamiféle iránymutatás, vezető, vagy szervező.

    VálaszTörlés
  25. Kedves Tamás, nem emlékszem rá, hol található, de ha megint a szemem elé kerül, nyomban fölteszem, megígérem.
    De miért vagy szkeptikus ? Nem mindegy egy olyan úságírónö beszámolója(i), aki három verziót tartogat a zsebében, a legutolsó számol be a legdrámaibban a legsúlyosabb Szabadság-téri történésekröl ?

    VálaszTörlés
  26. Úgy látszik Orbán Éva feltalálta a korhatáros újságírást. Egy verzió a gyerekeknek, egy a kormánynak és egy verzió a szélsőségeseknek. Aztán hajrá, eresszük össze őket. Legközelebb meg kell kérni, hogy tegye ki a neve mellé a karikát a 12, 16, 18 éves korhatárra! :-))

    VálaszTörlés
  27. Én is kerestem, mert kíváncsi lettem volna, de nem találtam, csak ezt a verziót a neten.

    VálaszTörlés
  28. http://anyusch.multiply.com/journal/item/43/43 Ez itt Orbán Éva egy másik véleménye a blogomból és már nem tudom, hogy hol olvastam én is a harmadik verziót, de ha rábukkanok ide teszem azt is..... :))

    VálaszTörlés
  29. igen, az első kettőt én is olvastam, csak a harmadikat nem.

    VálaszTörlés